Alimente sanatoase in traditia popoarelor

Alimente sanatoase in traditia popoarelor
  calendar_month        
Descopera care sunt alimentele sanatoase pe care le consuma popoarele din cele 4 colturi ale Pamantului si integreaza-le in dieta ta!

India

Datorita religiei, indienii consuma multe mancaruri vegetariene, hranindu-se cu proteine vegetale variate si hranitoare. De exemplu, ei gatesc orez basmati cu fasole, mazare si linte.

Ne-ar fi imposibil sa nu amintim si de consumul impresionant de curcuma si chimen, condimente benefice pentru sanatate. Chimenul ajuta digestia si protejeaza de cancerul digestiv.

Curcuma are de asemenea rol in preventia cancerului, trateaza ulcerele gastrice, problemele hepatice, dificultatile digestive, tulburarile inflamatorii ale pielii si ranile.

Italia - Sardinia

In aceasta regiune autonoma a Italiei, unul dintre secretele alimentare este branza Pecorino. Aceasta este una dintre cele mai vechi tipuri de branza din lume, bogata in acizi grasi omega-3 si facuta din lapte de oaie. Ea se serveste cu paine integrala, stropita cu un pic de ulei de masline: o adevarata dieta mediteraneana.

Locuitorii Sardiniei mananca de asemenea multe legume colorate si verdeturi bogate in vitamine. In meniu se mai afla si laptele de capra, bogat in calciu si sanatos pentru inima, dar si sardinele cu continut mare de acizi grasi omega-3, minerale, fier si calciu.

Ei termina mesele cu un pahar de vin rosu, continand polifenoli - antioxidanti naturali, benefici pentru preventia si tratamentul cancerului, bolilor inflamatorii si cardiovasculare.

Japonia

E imposibil sa vorbim de aceasta tara din Asia fara sa evocam orezul, aliment cu continut mare de glucide si proteine. Stiai ca japonezii mananca pana la 70 kg peste crud si gatit anual? E de 4 ori mai mult decat oriunde pe glob!

Ei consuma si multa soia, disponibila mai ales sub forma de tofu, gasindu-se chiar si in deserturi. Soia contine multe proteine, dar putine calorii, cu un continut inalt de fosfor, magneziu, fier, zinc, mangan si vitamina B2.

Nu uita sa bei cat poti de mult ceai verde japonez, care contine vitaminele C, E, B si A, dar si clorofila si numerosi antioxidanti.

Maghreb (Tunisia, Algeria, Maroc)

Unul din alimentele de baza in aceste tari este grisul, utilizat in special pentru pregatirea cus-cus-ului. Grisul, mai caloric ca alte paste, este un produs fainos foarte satios si o sursa excelenta de proteine. Gateste cus-cus cu carne si peste.

Nautul, de asemenea utilizat pentru a face cus-cus sau alte preparate maghrebiene, este benefic pentru sanatatea intestinala, fiind bogat in fibre, amidon, proteine vegetale, vitamine si minerale. In plus, nautul contine putine materii grase si aproape zero colesterol.

Bucataria acestui colt de lume utilizeaza condimente diverse: scortisoara (un puternic antioxidant), sofran (trateaza durerile menstruale) si ghimbir (recunoscut pentru proprietatile tonifiante).

Autor: Nuage

Recomandari