Beneficiile dietei pe baza de amidon

Beneficiile dietei pe baza de amidon
  calendar_month        
Cand auzi de carbohidrati si alimente pe baza de amidon deja simti cum acumulezi kilograme. Se pare ca trebuie sa primi iar pastele, cartofii si orezul in dieta noastra.

Dr John McDougall autorul cartii Solutia Amidonului spune ca o dieta bazata pe amidon este mai sanatoasa si mai ieftina decat alte diete.

Dar nu orice amidon este benefic pentru sanatate. Dintre carbohidratii nerafinati fac parte orezul brun, porumbul, cartofii, fasolea si pastele din cereale integrale.

1. Amidonul nu dezvlolta agenti patoni ca salomonella, E coli sau boala vacii nebune. Alimentele cu amidon au cel mai mic nivel de chimicale provenite din mediul inconjurator ca pesticide sau ierbicide.

2. Inca din cele mai vechi timpuri s-a consumat amidon, incasii mancau cartofi, maiasii si aztecii mancau porumb iar egiptenii mancau grau. Desi nu mai avem stilul de viata al incasilor, in studii recente s-a aratat faptul ca obezitatea, diabetul de tip 2 si bolile de inima, artritele, pot fi prevenit cu o dieta pe baza de amidon. Gandeste-te la populatia asiatica care mananca zilnic orez....

3. Amidonul este o rezerva de energie, proteine, grasimi esentiale si minerale. Participantii la maratoane, triatlonuri si concursuri de ciclism au o dieta bazata in primul rand pe amidon. Dar si oamenii obisnuiti, de exemplu cei care traiesc in Asia, pun alimentatia pe baza de amindon pe primul loc, chiar daca nu sunt participanti la maraton si duc o viata sedentara.

Regimul alimentar promovat de doctorul John McDougall este unul vegetarian.

Totusi nu uita ca pe langa alimentele cu amidon, trebuie sa consumi si doza zilnici de fructe si legume. Un regim alimentar echilibrat trebuie sa contina peste, o portie de carne, un mic aport de zahar si multe lichide. In plus, trebuie sa ai si un ritual zilnic de exercitii fizice.

Recomandari