Cum sa ne bucuram de placerea de a manca

Cum sa ne bucuram de placerea de a manca
  calendar_month        
Pentru o alimentatie cat mai sanatoasa, va oferim cateva sfaturi utile si verificate in bucatarie.

Consumati cat mai multe alimente crude, proaspete si fara aditivi chimici. Incercati sa renuntati la mancarurile fierte foarte mult sau tinute multe ore la cuptor deoarece se distrug substantele nutritive.

Daca doriti ca alimentele sa aiba savoare si un gust rafinat puneti atunci cand le pregatiti diverse mirodenii, in functie de felul de manacare pe care il pregatiti : cimbru, busuioc, oregano, maghiran, coreandru, ghimbir, enibahar, cilly, rosmarin, curry, salvie, piper negru, boia, piper rosu, piper verde, chimen, etc...

La fripturi si la mancarurile pe baza de legume este indicat sa folositi sosul de soia, nemaifiind nevoie sa puneti sare.

In cazul in care tineti o dieta drastica, uleiul de floarea soarelui sau de masline virgin este foarte benefic sanatatii. Este foarte bun de folosit in locul uleiurilor rafinate.

Vinul sau uleiul se pot pune in mancare, insa in cantitati mici (una sau doua linguri).

Alimentele trebuiesc preparate in tihaie de teflon sau pe gratar, dar fara grasime.

Pentru ca o supa sau ciorba sa fie mai sanatoasa nu trebuie sa contina carne ci doar legume si verdeturi. Verdeturile nu se fierb o data cu legumele, si se pun la final cand ciorba este gata.

Renuntati sau macar consumati cat mai rar alimente gen: carne de porc, chiftele, mezeluri, carnati, snitele, cartofi prajiti.

Pentru ca digestia si eliminarea toxinelor sa se realizeze trebuie sa asigurati organismului fibrele necesare mancand inainte de masa un fruct sau o salata de cruditati.

Recomandari