De ce mananci cand esti plictisita si cum sa te opresti

De ce mananci cand esti plictisita si cum sa te opresti
  calendar_month        
Plictiseala este una dintre problemele majore cu care se confrunta generatiile tinere si inca nu s-a gasit un leac eficient care sa functioneze in acest caz.

De multe ori, plictiseala este echivalenta cu sedentarismul .

Te plictisesti, pentru ca nu ai ce face, asa ca iti cauti de lucru, dar nu prea mult, sa nu te obosesti. Gen: deschizi frigiderul, mananci un sandvis cu salam, desfaci o doza de cola, rontai chipsuri, bagi o punga de popcorn in cuptorul cu microunde etc.


Mancatul atunci cand esti plictisita vine de la sine. Este un fel de activitate care te face sa uiti ca timpul se scurge greu. Daca, in schimb, ai cauta idei cu adevarat eficiente de combatere a plictisului, cu siguranta nu ai mai fi tentata sa mananci tot felul de prostii.

Spre exemplu, cand esti plictisita, ai putea iesi in parc la jogging sau ai putea iesi la o plimbare in oras sau ai putea merge sa vizitezi un muzeu sau sau sau. Evident ca nu faci nimic din toate acestea. Prin urmare, pentru zilele in care esti lenesa si iti place sa stai degeaba, iata ce ponturi iti sugeram ca sa nu mai mananci.

1. Evita sa mananci cand esti plictisita

In primul rand, trebuie sa intelegi ca atunci cand esti plictisita ai tendinta de a manca foarte mult si in general alimente nesanatoase. Sunt delicioase pe moment si iti ofera o multumire temporara, insa pe termen lung "te ajuta" sa te ingrasi.

2. Mananca un fruct sau un sandvis cu ton

Daca pur si simplu nu rezisti tentatiei de a manca, incearca sa te rezumi la un fruct. Banana este recomandata, deoarece iti confera rapid o senzatie de satietate. Aceeasi senzatie ti-o ofera si pepenele verde, deci mananca o felie cu incredere.

Daca preferi ceva sarat, opteaza pentru un sandvis cu paine integrala si ton. Nu folosi maioneza, ci putin suc de lamaie. Nu vrei sa adaugi calorii inutile, nu?

3. Gaseste-ti o activitate

In loc sa te gandesti ca ti-e pofta de o gustarica, mai bine incearca sa gasesti o activitate care sa te tina ocupata. Fa ordine in sifonier, fa-ti manichiura sau citeste o carte. Par activitati banale si total neinteresante, insa scopul tau este sa te tii departe de bucatarie.

4. Alege guma de mestecat

Guma de mestecat in exces poate provoca unele neplaceri la stomac, insa este ideala atunci cand esti plictisita. Atunci cand mesteci guma, senzatia de foame sau nevoia de a rontai ceva dispare. Nu te baza foarte mult timp pe acest truc.

5. Bea un pahar cu apa

Daca bei un pahar cu apa in loc sa mananci in afara meselor principale, te vei simti satula. Nici apa nu poate amana la nesfarsit pofta de o gustare, dar daca esti decisa sa-ti schimbi obiceiurile, ar putea da rezultate.

6. Iesi din casa

De cand iti doreai sa ajungi la un magazin de haine sa vezi ce a mai aparut. Acum este cazul sa-ti pun in practica dorinta. Cu cat te indepartezi mai mult de frigider, cu atat mai bine. Evident, degeaba te indepartezi de frigider daca in drum spre magazin te opresti sa-ti cumperi inghetata sau covrigi. Concentreaza-te asupra lucrului prioritar si anume sa nu mananci cand esti plictisita.

Autor: Laura Galan

Recomandari

Newsletter Ele.ro

UN VIS?..SAU..UN SCOP?
  • person

    "poezii si sentimente"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right