Dozeaza-ti alimentele!

Dozeaza-ti alimentele!
  calendar_month        
Chiar daca iti propui sa urmezi un plan alimentar sanatos trebuie sa ai in vedere consumul lor moderat. Numai o dieta echilibrata iti va contrui un sistem imunitar imbatabil.

Evita excesele de orice fel!

Fermenti lactici, antioxidanti, fibre…Toti sunt aliatii sanatatii tale. Esti sigura ca le mananci in cantitati potrivite? Daca ai dubii atunci iata cateva informatii care ar putea sa-ti fie de ajutor:

Cerealele integrale contin fibre nesolubile care imbunatatesc activitatea stomacului si a tranzitului intestinal.

Doza minima: 3 portii de paine a cate 50 g, o portie de paste din faina de orez a cate 80 g pe zi intr-o dieta care sa permita un aport de 1700 de calorii.

Aceste cantitati pot fi depasite daca urmezi un plan alimentar mai putin caloric si cu exercitii fizice sustinute.

Daca suferi de colita, o inflamare acuta sau cronica a colonului, manifestata prin dureri abdominale si tulburari digestive atunci trebuie sa te feresti de fibre, fie ele solubile sau nesolubile (cereale integrale si fasole, de exemplu).

Iaurtul

Multe dintre lactate sunt imbunatatite cu fermenti probiotici care sunt meniti sa imbunatateasca sistemul tau imunitar. In plus de acest fapt, ei mentin sanatoase intestinele.
Doza minima: un castronel de 125 ml pe zi.

Citeste eticheta de pe ambalajul produsului. Aceasta trebuie sa specifice un nivel de aproximativ un milion de culturi lactice.

Excesul de substante probiotice are un efect negativ asupra starii tale de bine. Daca totusi ai probleme cu balonarile abdominale atunci nu manca mai mult de doua castronele de iaurt pe zi.

Unele persoane pot prezenta o sensibilitate la proteinele din lapte.

Ceaiul

Flavonoidele, substante cu o puternica actiune antioxidanta, te ajuta sa previi afectiunile ce tin de inima si circulatia sangelui.



Doza minima: trei cani de ceai pe saptamana. Daca va face placere sa beti ceai mai mult de trei ori pe saptamana atunci nu depasi doua cani pe zi.

Nu flavonoidele sunt cele care cauzeaza organismului tau, ci teina. Ea provoaca stare de agitatie si presiune.

Fructele de padure

Si fructele de padure sunt alimente foarte sanatoase pentru tine. Dozele pe care le recomanda dieteticinii se ridica la maxim doua cani pe zi.

Ele trebuie consumate divizat pe tot parcursul zilei deoarece organismul metabolizeaza antioxidantii in cantitati mici.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right