Nutritia sanatoasa si spanacul

Nutritia sanatoasa si spanacul
  calendar_month   update 07 Ian 2010, ora: 08:50      
Membru de seama in familia Brasicaceelor, spanacul reprezinta una din cele mai hranitoare vegetale.

Ingloband o cantitatea impresionanta de antioxidanti, precum beta carotenul sau luteina, el este un element de baza ce lupta cu succes in prevenirea multor afectiuni potential mortale, precum cancerul.

Spanacul este si o excelenta sursa de folati, 100 de grame de produs continand 25% din necesarul zilnic.

Va mai amintiti de copilarie si de vestitul marinar Popeye si conservele sale miraculoase cu spanac? Exista destul adevar in acele povesti, iar spanacul se dovedeste pe zi ce trece un aliat de nadejde in orice alimentatie sanatoasa.

Cu un continut ridicat in vitamina C si calciu, spanacul protejeaza organismul impotriva degenerarii musculare cauzate de varsta si impotriva afectiunilor oculare, cu ajutorul beta carotenului.

Totusi, pentru ca elementele sale nutritive sa se pastreze intacte, este necesar ca acesta sa fie consumat in stare cruda sau foarte putin preparat.

Un alt element continut de spanac este reprezentat de fibrele insolubile, necesare unei bune nutritii si a bunei functionarii a colonului.

De asemenea, aceste fibre insolubile sunt cunoscute ca fiind cardioprotective, ajutand inima si organele corelate ei sa functioneze la parametrii optimi.

Insa se pare ca cea mai mare contributie a spanacului este in lupta impotriva cancerului. Continutul sau foarte mare de vitamina E, antioxidantul numarul 1 in lupta cu maladia secolului este factorul determinant.

Vitamina E are rolul de protejare a radicalilor liberi din celulele organismului si mentine numarul acestora constant. In lipsa acestei vitamine, degenerarea celulelor ar duce organismul uman la degradare, iar de acolo pana la cancer ar mai fi doar un pas.

Modul de consumare al spanacului variaza foarte mult, in functie de fiecare persoana.
Consumat ca atare, in stare cruda, spanacul poate fi element de baza in salate gustoase, asezonate cu lamaie, pentru sporirea efectului antioxidant si regenerant.
Innabusit, el poate fi folosit in supe si ciorbe sau chiar in mancaruri scazute.

Atunci cand vrei sa cumperi spanac, trebuie sa ai in vedere cateva aspecte:

Alege intotdeauna spanac proaspat Iti vei da seama ca este proaspat uitandu-te cu atentie la frunzele sale. Ele trebuie sa fie de un verde puternic, fara pete inchise la culoare sau zone umede si moi.

Mentine spanacul la temperaturi scazute
Spanacul este destul de sensibil la temperatura, astfel ca dupa ce l-ai procurat, este de preferat sa il tii in frigider, pe raftul de jos, pana il vei gati. De asemenea, nici cand il gatesti, nu il supune la temperaturi prea ridicate. Risti sa pierzi cea mai mare parte din nutrimentii sai.



Recomandari