Pranzul la birou: ce mananci?

Pranzul la birou: ce mananci?
  calendar_month        
La birou nu ai mereu posibilitatea de a degusta linistita o mancare ultra-dietetica. Nu te ingrijora! Chiar si un sandvis te poate ajuta sa-ti pastrezi silueta! Iata cateva sfaturi pentru a face alegerea buna!

Ia un mic dejun consistent

Daca ti-e foame de la ora 11, iti va fi foarte greu sa faci alegeri bune peste o ora sau doua, cand vei lua masa de pranz. Vei fi infometata si va vorbi pofta de mancare din tine, nu ratiunea! Micul dejun satios si echilibrat este deci un lucru esential pentru a putea aborda pauza de pranz cu seninatate:

1 bautura: cafea, ceai, ciocolata
cereale: paine, cereale integrale
zaharuri rapide: miere, gem, ciocolata tartinabila
lactate: lapte, iaurt, branza
fructe: fructe proaspete, compot, suc de fructe

Daca doresti sa faci economie si la micul dejun, acorda-le prioritate fructelor si cerealelor integrale pentru zaharurile lor lente, indispensabile bunei functionari a creierului.

Alegerea sandvisului

Evita sandvisurile asezonate cu maioneza sau cu alte sosuri grase. De asemenea, evita untul si limiteaza mezelurile. Painea sa fie cu cereale si seminte, si sa existe cat mai multe cruditati. Variaza tipul de sandvis in fiecare zi, si pastreaza ketchup-ul si sosul de rosii, care sunt bune pentru sanatate. Evita hot-dogii si pastele, iar daca alegi o pizza sa fie vegetala sau cu peste.

Atentie la asezonarea salatei

Asezoneaza cu ulei de masline, evita vinegretele si sosurile cu maioneza. La fel, variaza: nu lua in fiecare zi acelasi tip de salata. Cere o felie de paine, dar n-o inmuia in sos.

Bautura

Evita: bauturile dulci, carbogazoase.
Cu moderatie: sucurile de fructe.
La liber: apa.

Ce desert alegi?

Un fruct, un compot, un desert usor, cu fructe sau un iaurt vine in completarea sandvisului sau salatei alese. Evita pe cat se poate produsele de patiserie.

Meniurile

Nu ramane blocata la o singura formula (sandvis sau salata + desert + bautura). Lasa-te ghidata de apetitul de moment, si daca nu mai simti nevoia de desert, amana pe mai tarziu.

De asemenea, poti sa-ti aduci propriul meniu la birou, gatit acasa. Astfel faci economii si mananci sanatos!

Tine cont de ceea ce ai mancat la pranz pentru a-ti compune cina.

Recomandari