Traiasca fructele si legumele de primavara!

Traiasca fructele si legumele de primavara!
  calendar_month        
Ai chef de lejeritate si prospetime? Odata cu sosirea primaverii, profita de fructele si legumele noi! La tarabele din piata, o efervescenta de culori si un evantai de gusturi. Urmeaza ghidul acesta in ansamblul noilor gusturi si al binefacerilor pentru sanatate.

Rontaie!

Roze si micute, ridichile reprezinta inima pietei primavaratice. Slabe in calorii (doar 15 kcal la 100 g), ele concentreaza minerale ca potasiu, care faciliteaza diureza. Indigeste? Nu si daca le alegi tinere, mici si fragede. De altfel, sa stii ca ridichile rotunde sunt mai dulci decat cele alungite. Ca toate cruciferele, ridichile contin de asemenea substante specifice care impiedica dezvoltarea cancerelor.

O aparenta inselatoare

Imbracat intr-o rochie alba, verde sau violeta, sparanghelul ne seduce prin aspectul sau tandru si delicat. Din februarie si pana-n iulie, este sezonul sparanghelului. In ciuda aparentei lui lemnoase, sparanghelul contine fibre neiritante care se dovedesc eficace impotriva constipatiei.

Nelipsitele legume de sezon

Legumele noi: morcovii, mazarea si cartofii reprezinta adevarate concentrate de binefaceri nutritionale. 100 g de morcovi noi acopera jumatate din nevoia zilnica de beta-caroten (vitamina A), un antioxidant eficient impotriva imbatranirii celulare si un atu anti-cancer.

Un fruct de adoptat

Cu 140 kcal la 100 g, avocado este cel mai energetic fruct proaspat! Continutul sau in lipide de 14% iti poate face frica, insa el contine doar acizi grasi nesaturati, favorabili sistemului cardiovascular, asociati cu un continut ridicat in vitamina E, antioxidanta.

Tonice la meniu

Campion la categoria vitamina C, kiwi este mereu prezent primavara. Cu doar 2 kiwi la desert, iti vei satisface 100% din nevoia zilnica de vitamina C (50% in cazul copiilor).
77185.jpg
Un alt fruct bogat in vitamina C este pomelo, un fruct din familia citricelor, suculent si slab caloric. O jumatate de pomelo acopera jumatate din aportul zilnic recomandat de vitamina C. Ca atu suplimentar, savoarea sa acida si usor amaruie stimuleaza secretiile digestive si se poate servi la micul dejun.

In ceea ce priveste capsunele, acestea apar primavara devreme si, contrar ideilor false care circula, nu au un continut ridicat de zaharuri. Cu doar 50 kcal la o portie de 150 g, nu este nevoie sa te privezi de un desert cu note atat de parfumate.

Cu toate aceste noutati, poti sa inchei sezonul supelor si compoturilor de iarna: este timpul sa inverzesti farfuria gratie legumelor si fructelor proaspete.

Recomandari