4 cai de a ucide poftele alimentare

4 cai de a ucide poftele alimentare
  calendar_month        
Intr-o lume in care consumi jumatate din caloriile pe o zi doar la pranz, singurul lucru care sta intre tine si cateva guse in plus este vointa.

Daca iti lipsesc puterea si rezistenta, o sa fii surprinsa ca acestea se antreneaza. La fel ca orice alt muschi din corp, si muschiul ambitiei poate fi intarit. E dovedit stiintific!

Aceste 4 strategii tintesc cele mai comune motive ale aparitiei poftelor.

1. Mananca frecvent, in portii mai mici

Strategia tinteste: foamea de necontrolat.

De ce functioneaza?

Mesele rare determina scaderea nivelului de zahar in sange, avand ca efect foamea de lup, dificil de invins prin vointa. Daca iei mese mai mici, dar mai dese, la 3-5 ore, nivelul de zahar in sange va ramane stabil, si nu vei mai fi vulnerabila in fata mancarii. Daca totusi ti se face foame intre mese, consuma snack-uri care sa contina atat carbohidrati, cat si proteine si un pic de grasime sanatoasa (alune, ulei de masline, peste). De exemplu, poti consuma: iaurt degresat cu fructe de padure, o mana de migdale cu mar.



2. Foloseste cealalta mana

Strategia tinteste: concentrarea asupra mancarii.

De ce functioneaza?

Ridicarea furculitei cu mana pe care nu o folosesti de obicei la mancat te incetineste automat si te distrage de la mancare. Iata 2 efecte care te ajuta sa slabesti! Studiile au aratat ca aceasta practica regulata ajuta la dezvoltarea creierului si la cresterea vointei personale.

3. Cantareste-te regulat

Strategia tinteste: pierderea din vedere a scopului final.

De ce functioneaza?

Cantaririle regulate iti permit sa te si bucui, vazand kilogramele pierdute, dar si sa te alarmezi, daca apar kilograme suplimentare. Astfel poti actiona imediat. Dar nu uita: nu trebuie sa te descurajezi daca numerele nu sunt intotdeauna cele pe care vrei sa le vezi.

4. Fii optimista

Strategia tinteste: pofta de mancare emotionala.

De ce functioneaza?

Se estimeaza ca un procent de 75% dintre oamenii care mananca mai mult decat ar trebui o fac deoarece se simt deprimati. Studiile au demonstrat ca pana si o repriza scurta de ras ne poate face sa ne abatem privirea de la mancare.

Recomandari