6 seminte pe care sa le incluzi in dieta. Iata ce beneficii au!

6 seminte pe care sa le incluzi in dieta. Iata ce beneficii au!
  calendar_month        
Semintele sunt alimente extraordinare atat pentru silueta, cat si pentru sanatatea corpului in general, insa prea putina lume le consuma, spun specialistii. Fie pentru ca nu stiu cum sa le gateasca, fie pentru ca nu cred ca acestea pot constitui un fel de mancare, multe persoane se feresc sa incerce semintele.

Nu te numara si tu printre cei care refuza sa consume seminte , caci pe cat sunt de mici, pe atat de mari sunt beneficiile pe care ti le aduc.


Pline de proteine, fibre, vitamine, minerale si acizi grasi esentiali, semintele trebuie incluse in dieta. Iata 6 seminte pe care este indicat sa le consumi regulat.

Seminte de dovleac

Semintele de dovleac erau o bucurie pentru tine cand erai mica. Le mancai cu pofta dupa ce bunica ti le rumenea usor pe plita, apoi ai uitat sa te mai bucuri de gustul lor. Ei bine, este cazul sa readuci micile placeri ale copilariei in prezent. Semintele de dovleac sunt o sursa excelenta de vitamina B, fier, magneziu, zinc si proteine.

Bogate intr-un aminoacid numit triptofan, semintele de dovleac te ajuta sa scapi de stres, de strarile depresive si de angoase. Ca sa nu mai spunem ca sunt diuretice, ajuta la cresterea parului si contribuie la imbunatatirea functiilor rinichilor.

Seminte de floarea soarelui

Blamate de unii pentru continutul ridicat de calorii, dar in acelasi timp adorate de altii pentru sursa incredibila de nutrienti, semintele de floarea soarelui trebuie incluse in dieta. Un consum regulat si moderat de seminte de floarea soarelui ofera organismului tau vitamina E, magneziu, seleniu si vitamine din complexul B.

Semintele de floarea soarelui sunt benefice pentru par si piele si scad riscul de cancer.

Seminte de in

Vrei sa ai o silueta supla si un organism sanatos? Atunci trebuie sa incluzi in alimentatie semintele de in. Acestea scad colesterolul, stabilizeaza cantitatea de zahar din sange, intaresc sistemul imunitar si te ajuta sa slabesti.

Semintele de in sunt pline de fibre, minerale, proteine, antioxidanti si acizi grasi esentiali omega 3. Iti recomandam sa consumi seminte de in cu 30 de minute inainte de masa principala de seara, pentru ca in stomac, semintele isi maresc de cateva ori volumul. Astfel, vei manca mai putina mancare si te vei simti satula timp indelungat.

Germeni de grau

Germenii de grau au un continut ridicat de proteine, fier si vitamine din complexul B. In plus, germenii de grau contin fibre intr-o proportie covarsitoare. Acestea iti taie pofta de mancare si iti inlesnesc digestia.

Germenii contin si un nutrient numit octacosanol, care contribuie la imbunatatirea reflexelor corpului. De aceea, germenii de grau sunt indicati mai ales in perioada unui regim de slabire.

Seminte de canepa

Semintele de canepa contin fibre care ajuta la mentinerea sanatatii gastrointestinale si inimii. Datorita acizilor grasi esentiali omega 3 si omega 6, semintele de canepa intaresc podoaba capilara si fac pielea sa radieze de frumusete.

Aceste seminte minunate combat oboseala, stresul si hipertensiunea. Sunt recomandate in timpul sarcinii si al alaptarii datorita continutului de omega 3.

Semintele chia

Chiar daca nu beneficiaza de o promovare intensa, este bine sa stii ca semintele chia sunt extraordinare in dieta. Au de 30 de ori mai multi antioxidanti decat afinele, de 6 ori mai mult calciu decat laptele integral, de 3 ori mai mult fier decat spanacul, de 15 ori mai mult magneziu decat broccoli si de 8 ori mai mult omega 3 decat somonul.



Autor: Laura Galan

Recomandari

Newsletter Ele.ro

nu vreau sa cresc mare!
  • person

    "orice va fii de acum inainte...viata va fii tot simpla si mishto:)"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right