Alimente nocive sau doar mituri?

Alimente nocive sau doar mituri?
  calendar_month        
Daca pana acum ne-am obisnuit cu liste intregi de alimente de care trebuie sa ne ferim atunci iti prezentam o serie de mituri si adevarul lor.

Panea alba

Painea alba, un sortiment de panificatie foarte procesat este considerat nociv comparativ cu cea din fainuri integrale.

In realitate, painea din faina integrala este cu mult mai sanatoasa decat cea produsa din faina alba.

Consumata dozat va acorda organismului tau un aport optim de glucide, substante care ofera energie corpului tau.

Un alt avantaj al consumului de paine alba este legat de nivelul de calciu pe care il contine. 5 felii de paine alba vor furniza a cincea parte din calciul necesar zilnic.

Pentru femeile insarcinate alternanta dintre paine neagra si cea alba este extrem de importanta datorita existentei unor vitamine si a acidului folic.

Acestea doua se completeaza reciproc si este indicat sa nu le excludeti din regimul vostru alimentar.

Cafeaua

Cofeina o substanta continuta de cafea poate provoca stari de nervozitate si dureri de cap

Cafeaua, in general, daca este consumata in proportii moderate nu poate provoca nimic rau in organism.

Starile de nervozitate si dureri de cap vor fi declansate de un consum mai mare de 4 cescute pe zi de cafea.



Un studiu realizat de Universitatea din Dundee (SUA) afirma ca bautorii de cafea sunt mai putin predispusi la bolile de inima decat cei care beau ceai.

Atentie!Nutritionistii spun ca cei care au deja probleme de inima si consuma cafea trebuie sa aiba in vedere faptul ca aceasta bautura poate contine substante care maresc nivelul colesterolului in organism.

Carnea rosie

Carnea rosie este nociva datotita continutului ei de grasimi saturate si colesterol.

In proportii mari, acest mit este adevarat. Daca ai urmat pana acum o un regim pentru slabit atunci carnea de porc era un aliment pus deja pe lista neagra.

In cantitati mari poate fi cauza cancerului de colon. 90 de grame pe zi in 8 portii pe saptamana este consumul recomandat de nutritionisti.

Recomandari