Fitball, sau jocul cu mingea

Fitball, sau jocul cu mingea
  calendar_month        
Multi oameni sufera de dureri in zona lombara si cervicala. Acest lucru este cauzat in primul rand de pozitia gresita in care stam.

Altii pur si simplu vor sa-si poata tonifia intregul corp fara exercitii chinuitoare si ore petrecute la sala de forta.

Exista destule femei care doresc sa dea jos din kilogramele in exces aflate in zone "dificile" de lucrat.

Pentru toti acestia exista un tip de fitness care le face pe toate: fitball-ul.

Ce este fitball?
Fitball-ul reprezinta un tip de exercitiu fizic in care rolul principal il are mingea. O minge speciala. Mingile pentru exercitii (Fitball) variaza ca diametru intre 35 si 85 de centimetri, avand o structura elastica moale.

Desi sub diferite nume (minge de balans, minge gimnastica, minge de terapie, minge sportiva), mingea de fitball difera de mingea medicinala, datorita dimensiunilor.

Cand cumperi o minge de fitball, trebuie sa ai in vedere un aspect foarte important: ea trebuie sa se "potriveasca" structurii corpului tau, adica atunci cand stai pe ea unghiul lateral dintre picioare si bazin, genunchi si glezna sa formeze 90 de grade.

Astfel, in functie de inaltimea pe care o ai, vei avea nevoie de:
1.50 m: minge de 45 cm;
la 1.60 m: minge de 55 cm;
la 1.70 m: minge de 65 cm;
peste 1.80 m: minge de 75 cm.

Cum se lucreaza cu mingea de fitball?
Cu ajutorul mingii de fitball poti face o multime de exercitii. Acestea se pot face static sau dinamic (acompaniate de muzica): exercitii de echilibru, de tonifiere, de tip stretching.

Exercitiile difera in functie de zona pe care vrei sa o lucrezi si de intensitatea antrenamentului.

Beneficiile fitball-ului
este excelent pentru zona dorsala;
mentine tonusul muscular;
relaxeaza muschii incordati;
imbunatateste echilibrul si coordonarea;
subtiaza talia;
ajuta la arderea accelerata a grasimilor.

Exercitiile fitball au durata zilnica intre 10 minute si maxim 1 ora. Putem sa repartizam execitiile in mai multe reprize in aceeasi zi. Rezultatele se vad relativ repede, chiar dupa primele antrenamente.

Recomandari