Tonifierea picioarelor - 4 exercitii

Tonifierea picioarelor - 4 exercitii
  calendar_month        
Temperaturile cresc pe zi ce trece iar tu deja te gandesti la joggingul obisnuit din fiecare zi.

Insa este bine sa stii ca pauza facuta cu temperaturile scazute si zapada de afara ti-au "lenevit" musculatura picioarelor si ca ai nevoie obligatoriu de o perioada de reacomodare a muschilor picioarelor cu efortul sustinut.

Reia programul obisnuit de jogging de abia dupa ce te-ai asigurat ca picioarele tale nu sunt suprasolicitate. Iata cateva exercitii care te pot ajuta sa iti intri mai usor in ritm:

Exercitii pentru ligamente
Ligamentele preiau o mare parte din efort atunci cand alergam asa ca trebuie sa avem grija de ele in primul rand. Incepe incalzirea cu fandari laterale, pe fiecare picior, alternand miscarile.

1. Ai grija ca distanta dintre talpi sa fie mai mare decat deschiderea umerilor si fa 5 serii a cate 5 genuflexiuni, tinand in permanenta spatele drept si bratele intinse la 90 de grade fata de trunchi.

2. Stai dreapta cu picioarele apropiate. Trece-ti un picior in fata celuilalt. Reapropie-ti picioarele. Apleaca-te usor, tinand genunchii drepti, cu mainile aplecate catre in fata. Nu te forta sa atingi solul cu palmele, ci intinde-te doar cat simti ca o poti face fara sa simti durere in zona ligamentelor.

Exercitii pentru gambe
De multe ori alergam fara o incalzire prealabila suficienta si ne trezim in scurt timp cu carcei durerosi la gambele picioarelor sau cu entorse ale articulatiilor.

Invata sa ai grija de gambele tale si ele te vor ajuta sa iti mentii tonusul muscular optim pentru o silueta de invidiat.

3. Poti opta pentru un exercitiu foarte usor insa de mare efect pentru gambele tale. Stai pe marginea unei trepte, cu fata in directia de urcare si cu calcaiele apropiate, in aer, pe treapta respectiva. Lasa-te usor pe spate, mentinandu-ti greutatea corpului doar pe varfuri si incordand gambele picioarelor.

4. In aceeasi pozitie, cu ambele picioare pe o treapta ridica unul din picioare ca si cum ai urca urmatoarea treapta. Pune doar varful pe treapta, lasa-ti greutatea corpului pe piciorul care urca si mentine-ti pozitia timp de 15 secunde. Repeta exercitiul cu celalalt picior.

Odata efectuata aceasta incalzire simpla a picioarelor, poti incepe alergarea obisnuita din fiecare zi fara teama ca un accident ti-ar putea pune in pericol sanatatea.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Mentalitate de angajat
  • person

    "e loc sub soare pentru toata lumea. mai ales ca toata lumea vrea sa stea la umbra."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right