De ce ai nevoie de vitamina D si in ce alimente o gasesti

De ce ai nevoie de vitamina D si in ce alimente o gasesti
  calendar_month        
Vitamina D este esentiala pentru buna functionare a organismului, dar nu se gaseste in atat de multe alimente precum vitamina C, de exemplu.

De aceea, este foarte important sa stii care sunt alimentele ce contin vitamina D si sa le consumi cu regularitate pentru a evita situatia neplacuta de a avea carente.




Beneficii vitamina D

Vitamina liposolubila, vitamina D ajuta la fixarea calciului in oase si este singura astfel de substanta pe care corpul o sintetizeaza prin expunerea la razele soarelui. Ai nevoie de vitamina D nu doar pentru a avea oase puternice, ci si pentru a te apara de hipertensiunea arteriala, a te proteja de cancer, a avea memorie buna si a preveni depresia.

In cazul in care nu stiai, vitamina D joaca un rol foarte important in diete, deoarece accelereaza procesul de ardere a grasimilor. In urma unor studii aprofundate, cercetatorii americani au ajuns la concluzia ca lipsa vitaminei D din dieta reduce capacitatea organismului de a topi grasimile. De aceea, este indicat sa nu tii o dieta restrictiva, din care sa elimini alimentele ce contin aceasta vitamina-minune.

Vitamina D de la soare

Este suficient sa stai expusa la soare cate 15 minute, de 2 ori pe saptamana pentru a-ti asigura necesarul optim al acestei vitamine. Pentru a "capta" vitamina, este indicat sa nu folosesti crema de protectie solara. Dupa ce s-au scurs cele 15 minute, poti aplica o lotiune de protectie solara. Expunerile prelungite nu te vor ajuta sa sintetizezi mai multa vitamina D, asa ca nu face abuz.

Vitamina D din alimente

Medicii sustin ca jumatate dintre femei nu reusesc sa asimileze doza zilnica recomandata de vitamina D (intre 800 si 1000 de unitati internationale pe zi) intrucat nu iau suplimente alimentare si nu consuma alimente bogate in aceasta vitamina.

Nu este cazul sa te numeri si tu printre aceste femei, pentru ca tie iti pasa de sanatatea ta! Iata ce alimente au un continut ridicat de vitamina D si mai sunt si delicioase pe deasupra.

Tonul in ulei

Tonul este un aliment senzational. Pe langa faptul ca iti asigura portia de acizi grasi omega 3, ai ocazia sa-ti asiguri si un sfert din cantitatea zilnica necesara de vitamina D din doar 85 de grame de ton.

Somon

100 de grame de somon iti ofera 90% din cantitatea zilnica recomandata de vitamina D. Desigur, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa mananci in fiecare zi somon, pentru a te asigura ca nu-ti va lipsi vitamina D din organism.

Cerealele fortificate

Pe piata gasesti mai multe sortimente de cereale fortificate cu vitamina D. Unde mai pui ca acestea contin fier si vitamina D, substante ce te vor ajuta sa ai energie pe tot parcursul zilei.

Laptele fortificat

O ceasca de lapte fortificat cu vitamina D contine 25% din necesarul zilnic de vitamina D. Specialistii spun ca femeile de pana in 30 de ani, care consuma 10 sau mai multe pahare de lapte pe saptamana au sanse sa nu faca niciodata cancer la san.

Oua

Ouale sunt si ele o sursa buna de vitamina D. Un galbenus de ou iti ofera 6% din necesarul zilnic de vitamina D. Nu este mult, dar conteaza.

Creveti

Crevetii nu sunt doar saraci in calorii, ci sunt si surse de vitamina D. Micile crustacee au un continut ridicat de proteine si zinc, astfel ca vor contribui la intarirea sistemului imunitar.

Sucul de portocale fortificat



Un pahar de suc proaspat de portocale, fortificat cu calciu si vitamina D, iti asigura un sfert din necesarul zilnic. In plus, contine antioxidanti si vitamina C ideali pentru a te feri de boli.

Autor: Laura Galan

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Din nou despre proiectele pe fonduri structurale
  • person

    "detalii la www.fondurile-structurale.com"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right