Obiceiuri care te impiedica sa ai un somn odihnitor

Obiceiuri care te impiedica sa ai un somn odihnitor
  calendar_month        
Somnul are o influenta majora asupra vietii noastre de zi cu zi. Un somn odihnitor te ajuta sa fii mai energica si sa dai un randament mai mare in timpul zilei.

In societatea noastra tot mai multe persoane se confrunta cu probleme de somn si este astfel foarte important sa acorzi o mai mare atentie acestui aspect din viata ta.

Iata cateva obiceiuri pe care trebuie sa le eviti pentru a te bucura de un somn linistit:

Ai o pozitie incomoda de somn. Una dintre cauzele unui somn neodihnitor este pozitia in care dormi. Cel mai bine este sa dormi pe spate. Aceasta pozitie te ajuta sa respiri mai bine si sa iti protejezi spatele si gatul. Evita sa dormi pe burta sau intr-o parte.

Dormi cu animalele de companie in pat. Parul de animale favorizeaza aparitia unor afectiuni severe, precum astm sau alergii . Este astfel indicat sa nu lasi animalele de companie in dormitor si in special in pat. De asemenea, nu ii lasa nici pe cei mici sa isi aduca jucariile in dormitor, deoarece sunt pline de praf si bacterii.

Dormi cu fata in perna. Aceasta pozitie poate face ca somnul tau sa fie neodihnitor si sa te trezesti de multe ori peste noapte, din cauza incapacitatii de a respira corespunzator.

Nu te demachiezi seara. Pe langa faptul ca machiajul se va intinde in jurul ochilor, substantele din aceste produse irita ochii in timp ce dormi. In timp, poti suferi si de alte probleme ale pielii, precum dermatita. Este astfel indicat sa te demachiezi inainte de a adormi, chiar daca esti foarte obosita.

Adormi intr-o camera rece. Atunci cand adormi intr-o camera rece, vei incerca sa te incalzesti cat mai mult, astfel ca vei gasi o pozitie de somn incomoda, care iti poate afecta coloana vertebrala. Incearca sa dormi intr-o camera incalzita, cu o temperatura confortabila.

Ai flori in dormitor. Florile proaspete din dormitor, cu parfumul lor dulce, sunt ideale pentru decorarea locuintei tale. Este insa indicat sa nu le lasi in camera in care dormi, deoarece pot afecta calitatea somnului. Florile proaspete au polen care favorizeaza alergiile si atacurile de astm.

Adormi cu veioza aprinsa. Somnul profund si odihnitor apare doar atunci cand esti intr-o camera intunecata, in care nu este aprinsa nicio sursa de lumina. Daca nu poti renunta la veioza aprinsa, poti diminua treptat lumina pe care aceasta o emite.

Faci curat in dormitor. Numeroase produse de curatenie si dezinfectanti contin substante chimice care irita pielea, nasul, gatul si plamanii atunci cand dormi. Este indicat sa eviti sa faci curatenie in dormitor seara. Cel mai bun moment pentru curatenie este dimineata, cand poti aerisi dormitorul foarte bine.

Adormi in camere proaspat vopsite. Vopselurile si lacurile contin de asemenea chimicale care irita organismul. Daca ai vopsit dormitorul, este bine sa dormi in alta camera timp de trei saptamani, pana cand toate mirosurile si praful au disparut din aerul din dormitor. Este bine si sa aerisesti foarte bine aceasta camera in perioada in care efectuezi lucrarile de renovare si zugravire.

Autor: Mihaela Rotaru

Recomandari