Somn mai bun cu ajutorul suplimentelor de melatonina

Somn mai bun cu ajutorul suplimentelor de melatonina
  calendar_month        
Programul incarcat si ritmul alert de viata favorizeaza aparitia insomniei si a altor probleme de somn. Tot mai multe persoane apeleaza la somnifere si alte medicamente care imbunatatesc calitatea somnului.

Sunt insa aceste medicamente sigure? Cat de benefice sunt suplimentele de melatonina?


Ce este melatonina ?

Daca esti precum majoritatea adultilor, este foarte posibil ca la un moment dat in viata ta sa fi avut probleme cu somnul.


Pentru cele mai multe dintre noi, insomnia ocazionala este un lucru obisnuit. In farmacii exista numeroase medicamente care ne ajuta sa ne odihnim corespunzator, insa deseori aceste medicamente au numeroase efecte secundare, printre care si dependenta.

Unul dintre medicamentele din ce in ce mai populare pentru tratarea insomniei este melatonina. Melatonina este un hormon natural produs de glanda pineala din creier.

Nivelul de melatonina creste seara si ramane ridicat pe tot parcursul noptii si descreste apoi treptat catre dimineata. Productia de melatonina este in stransa legatura cu intensitatea luminii si poate fi afectata de anumiti factori precum anotimpurile, lucrul in schimburi sau expunerea la lumina artificiala.

Melatonina este produsa de toate persoanele, insa poate descreste odata cu varsta. Persoanele in varsta isi pot pierde total capacitatea de a produse melatonina, la fel ca si cele care sufera de depresie.

Ce trebuie sa stii despre melatonina

Melatonina este un hormon natural, care poate fi administrat in siguranta adultilor pe termen lung si nu creeaza dependenta.

Suplimentele de melatonina se gasesc in farmacii si plafare, in doze diferite. Aceste suplimente pot fi administrate si copiilor si femeilor insarcinate, insa numai la recomandarea medicului.

Melatonina imbunatateste calitatea somnului, persoanele care iau astfel de suplimente adorm mult mai repede, iar durata somnului este mai lunga.

Suplimentele de melatonina au si alte efecte benefice pentru organism. Reduc durerile usoare de cap, combat anumite tipuri de cancer si intaresc sistemul imunitar.

Doza recomandata de melatonina

Pentru a trata insomnia, adultii trebuie sa ia suplimente de melatonina in doze mici, de 0,3 miligrame. De cele mai multe ori, pastilele cu melatonina care se gasesc in comert contin intre 1 si 3 miligrame. In acest caz este indicat sa le spargi in mai multe bucati.

Daca dupa administrarea de melatonina te simti putin ametita, este indicat sa reduci doza. Pentru a imbunatati calitatea somnului, inainte de culcare este indicat sa reduci lumina din locuinta.

Efectele secundare ale melatoninei

Efectele secundare ale melatoninei sunt in general rare si blande. Printre cele mai comune efecte secundare se numara somnolenta in timpul zilei, ameteala sau durerile de cap.

Printre efectele secundare ale melatoninei mai putin obisnuite se numara disconfortul abdominal, anxietate, iritabilitate, confuzie si depresie de scurta durata.

Suplimentele de melatonina poti interactiona si cu alte medicamente precum anticoagulantele, imunosupresoarele, medicamentele pentru diabet sau pilulele anticonceptionale.

Inainte de a lua suplimente de melatonina, este indicat sa discuti acest aspect cu medicul de familie, in special daca ai si alte probleme de sanatate.

Atunci cand cumperi suplimente de melatonina, ai grija sa fie produse in laborator. Produsele realizate pe baza de ingrediente animale pot contine numeroase substante contaminate.



Autor: Mihaela Rotaru

Recomandari