Vitamine anti-frig

Vitamine anti-frig
  calendar_month        
Nu astepta sa fii atacata de virusuri si bacterii! Dopeaza-ti organismul chiar din acest moment! In afara de suplimentele alimentare, numeroase alimente sunt capabile sa-ti intareasca sistemul imunitar, gratie continutului lor in vitamine si minerale.

Vitamina C: vedeta iernii

Vitamina C nu are echivalent cand vine vorba de stimularea imunitatii noastre. Ea reprezinta deci un ajutor excelent in lupta contra infectiilor, dar utila in special fumatorilor, caci tutunul contribuie la distrugerea acestei vitamine . Vitamina C se gaseste in fructe (citrice, kiwi, coacaze), patrunjel si legume verzi (salata, varza, ardei iute, macris).

Vitamina B6: contra stresului

Vitamina B6 intareste actiunea vitaminei C si permite cresterea rezistentei la stres. Principalele surse de vitamina B6 sunt: drojdia, germenii de grau, carnea si pestele.

Vitamina B12: anti-oboseala

Vitamina B12 te ajuta sa lupti contra oboselii si faciliteaza absorbtia fierului. Principalele surse de vitamina B12 sunt: maruntaiele, ouale, laptele si produsele lactate.

Fierul: contra infectiilor ORL

Carentele de fier, frecvente in special la femei si copii, favorizeaza infectiile ORL repetitive. Fierul alimentar este mai bine absorbit de organism decat cel sub forma de suplimente. Atentie: ceaiul impiedica absorbtia fierului. De aceea, e bine sa-l eviti dupa ce ai mancat alimente bogate in fier. Principalele surse de fier sunt: carnea rosie, ficatul si pateul din ficat de pasare.

Zinc: important pentru imunitate

Zincul are o importanta considerabila, jucand un rol in multiplicarea globulelor albe, care sunt actorii importanti in sistemul nostru imunitar. Principalele surse de zinc: carnea, crustaceele, pestele, cerealele, lintea.

Magneziul: anti-stres

Acest element ne ajuta sa combatem stresul, si stim bine ca stresul ne scade imunitatea. Principalele surse de magneziu sunt: cerealele integrale (mai ales orezul integral), fructele uscate sau oleaginoase (nuci de caju, migdale, nuci), soia, peste, legume uscate sau unele ape minerale.

Recomandari