6 alimente contra osteoporozei

6 alimente contra osteoporozei
  calendar_month        
Unele alimente au puterea de a preveni osteoporoza, aceasta boala a pierderii masei osoase atat de frecventa dupa 50 de ani! Deoarece sunt bogate in calciu, in proteine si antioxidanti, aceste alimente naturale iti intaresc capitalul osos.

1. Cerealele

Cerealele sunt bogate in proteine vegetale. Ele contin 8-14% proteine, valoare apropiata de cea a carnii, chiar daca le lipseste un aminoacid indispensabil, lizina. Germenii de grau sunt mai bogati in proteine decat fulgii de ovaz.

2. Produsele lactate

Alimentele vedeta in prevenirea osteoporozei sunt produsele lactate. Ele le furnizeaza oaselor calciu, elementul principal constituant al tesutului osos. Incepand cu varsta de 50 de ani trebuie sa-i furnizam organismului echivalentul a 3 sferturi de litru pe zi de lapte. De exemplu: un bol cu lapte dimineata, un iaurt la micul dejun, 1 pahar cu lapte dupa-amiaza si 30-50 g de branza la cina.

3. Somonul

Somonul este foarte bogat in vitamina D (12-20 micrograme la 100 g), care participa activ la reinnoirea capitalului osos. Vitamina D permite absorbtia calciului prin tubul digestiv. Dupa varsta de 50 de ani, este bine sa consumi somon de 2 ori pe saptamana.



4. Varza

Varza contine vitamina K, care este benefica pentru densitatea osoasa si prevenirea fracturilor coapselor. 100 g de varza contin 0.2 mg de vitamina K, si este recomandabil un consum de 0.03 - 1 mg vitamina pe zi.

5. Soia

Soia este benefica pentru oase deoarece contine fitoestrogeni (estrogeni vegetali), in special sub forma de izoflavone. La femeie, evolutia masei osoase este in relatie direct proportionala cu producerea de hormoni estrogeni, de aceea are loc pierderea masei osoase dupa menopauza. Este recomandat sa consumi zilnic 1 mg/kg corp de izoflavone (60 mg pentru o femeie de 60 kg), in conditiile in care 100 g soia contine 35 mg izoflavone.

6. Ceaiul negru

Flavonoidele continute in ceaiul negru sunt antioxidanti ce si-au demonstrat proprietatile benefice asupra oaselor. Este recomandabil sa nu depasesti 3 cesti de ceai pe zi, daca vrei sa mai si dormi.

Variaza sursele de proteine

Studiile arata ca raportul intre proteinele vegetale si cele animale este determinant pentru preventia fracturilor bazinului la pacientii cu osteoporoza . Asadar, inlocuieste din cand in cand carnea sau ouale cu soia sau leguminoase (mazare).

Trebuie sa iei suplimente cu vitamina D?

Daca ti-ai facut o densitometrie osoasa si ai fost diagnosticata cu osteoporoza, nu te expui la soare si nu mananci lactate, atunci iti va trebui cu siguranta o suplimentare cu calciu si vitamina D . Mergi la medic pentru prescrierea tratamentului!

Fa-ti aici testul si afla daca ai risc de osteoporoza!

Recomandari

Newsletter Ele.ro

test
  • person

    ""

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right