Durerile de cap, lipsa de aer si sutienul prea strans

Durerile de cap, lipsa de aer si sutienul prea strans
  calendar_month        
Durerile de cap sunt acuze des intalnite la femeile care au preponderent o munca de birou.

Una din cauzele posibile ale durerilor de cap este si lipsa de oxigenare corespunzatoare a creierului.

Aceasta ar putea fi influentata de mai multi factori: limitarea circulatiei sangvine la nivel cerebral fie prin postura, fie prin prezenta osteofitelor (ciocurilor) vertebrale, diminuarea suprafetei de contact cu aerul prin colmatarea plamanilor ca urmare a anilor de fumat activ sau pasiv, lipsa de oxigen din aerul recirculat prin unele sisteme mari de aer conditionat, etc.

Dar unul care nu trebuie neglijat este utilizarea unui sutien cu un numar prea mic raportat la gradul de expansiune toracica si marimea sanilor.

Sutienul care este prea strans limiteaza respiratia - nu te lasa sa introduci un volum mare de aer in plamani. Poti utiliza usor doar partea de plaman de deasupra zonei de prindere.

Femeile au o respiratie "toracic superioara". Regula nu se aplica femeilor care fac sport constant sau orice forma de gimnastica de rezistenta, ele avand o respiratie globala.

Daca respiratia este limitata de sutien atunci ea va fi superficiala, cantitatea de oxigen absorbita in sange va fi mica, ceea ce produce "sete de aer".

Incercand sa respire mai amplu, in loc sa se mareasca toracele, femeile ridica usor umerii ceea ce duce in timp la oboseala si contractura musculaturii acestora. Muschii care ridica umerii pornesc de pe coaste, omoplati si coloana toracica si se prind de coloana cervicala - oboseala acestora va produce rigidizarea coloanei cervicale ceea ce atrage diminuare libertatii de miscare a capului.

In timp pot aparea dureri la baza craniului culminand cu nevralgie. De regula, aceste persoane se prezinta la terapie pentru dureri de cap care pornesc din zona occipitala si se duc catre tample.

Ce este de facut?

In primul rand alegerea unui sutien potrivit si schimbarea lui daca ati mai luat in greutate sau au mai crescut/diminuat sanii.

Efectuati zilnic 10-15 exercitii de respiratii ample in care sa umpleti total plamanul, pana la refuz cu aer, urmate de un expir profund dupa formula 5 secunde inspir, 5 secunde apnee (oprirea respiratiei pe plin), 5 secunde expir complet, 5 secunde apnee.

Efectuati un minut de exercitii usoare cu capul la fiecare 40 de min de stat pe scaun.

Daca deja aveti dureri de cap, junghiuri intercostale sau contracturi recurente care va dau "sete de aer", iar la ultimele investigatii nu a reiesit ca ati avea probleme cardiace sau pulmonare, atunci puteti incerca serviciile unui kinetoterapeut pentru a scapa de dureri iar apoi respectati regulile de mai sus pentru a preveni recidiva!

CLAUDIU ANDRON
--------------------------------------
KINETOTERAPEUT
Tel: 0728238023
CLINICA MEDICALA METRAQI
http://jurnalkineto.wordpress.com/
https://www.facebook.com/CabinetKinetoteapie?fref=ts


Recomandari

Newsletter Ele.ro

Ascult
  • person

    "nu mi-a ramas decat cuvantul..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right