Suplimente alimentare: Antioxidantii

Suplimente alimentare: Antioxidantii
  calendar_month        
Antioxidantii au fost priviti si sunt priviti in continuare cu mult entuziasm. Se spune ca ei ne protejeaza organismul de efectele nocive ale radicalilor liberi, compusi care sunt produsi de toxinele din mediu si de mecanismele normale ale organismului.

Antioxidantii ne protejeaza contra bolilor cardiovasculare, cancerului si maladiei Alzheimer. Vitamina C si E , beta-carotenul ( vitamina A ) si seleniul sunt antioxidantii asupra carora s-au facut cele mai multe studii.

Aceste studii au demonstrat ca persoanele care consuma multe fructe si legume - alimente bogate in antioxidanti - au sanse mai mici sa dezvolte aceste boli.

S-a comparat si sanatatea persoanelor care iau pilule antioxidante cu a acelora care nu au luat niciodata asemenea suplimente. Si in acest caz, antioxidantii se pare ca au conferit o anumita protectie.

52209.jpg

Acesta sa fie oare adevarul? Privind mai indeaproape aceste rezultate ale studiilor, este probabil ca persoanele care au decis sa manance legume si fructe in cantitati mari, sau sa ia suplimente, sa fie in general mai atente la starea lor de sanatate decat cei care nu au facut nici una, nici cealalta. Aceasta realitate ar putea explica rezultatele impresionante. In plus, fructele si legumele contin mult mai multe nutrimente decat binecunoscutii antioxidanti.

Cele mai relevante studii raman "studiile clinice", in cursul carora se prescrie participantilor fie un antioxidant, fie un placebo (un medicament fictiv). In acest fel, tot ceea ce ii diferentiaza pe participanti este tratamentul cu antioxidanti, sau lipsa acestuia, fara ca pacientii sa stie de fapt ce iau.

Se pare ca ultimele studii clinice realizate pe suplimente cu vitamine C, E si A nu au demonstrat ca acestea ar avea vreun efect protector contra bolilor de inima sau cancerului. In mai multe studii, fumatorii din grupul care a luat pilule de beta-caroten erau mai predispusi sa faca un cancer de plamani decat fumatorii care au luat placebo.

In alte studii s-a descoperit ca persoanele care luau doze mari de vitamina E (400 UI sau mai mult) prezentau un risc de deces marit. Numeroase alte studii sunt inca in curs. Intre timp, tot ce putem face e sa recunoastem ca mama avea dreptate: fructele si legumele sunt bune pentru sanatate! Savureaza-le din plin, sunt naturale!

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Forum Ele.rochevron_right