7 moduri in care iti protejezi memoria

7 moduri in care iti protejezi memoria
  calendar_month        
Ti se intampla sa uiti nume sau unde ti-ai pus cheile? E normal sa fii uituca atunci cand ai prea multe pe cap!

Dar chiar daca mai ai mult pana la varsta a treia, studiile arata ca pierderea memoriei incepe dupa 20 ani. Iata ce metode poti aplica pentru a-ti pastra o minte ascutita cat mai multa vreme!

1. Mananca paine prajita la micul dejun

Carbohidratii sunt prietenii memoriei. Potrivit unui studiu, persoanele care elimina carbohidratii din dieta lor stau mai prost cu memoria decat cei care ii includ. Neuronii se hranesc cu carbohidrati, care sunt transformati de organism in glucoza. Alege carbohidratii complecsi, de exemplu painea integrala, care se digera mai greu si iti confera un nivel stabil de glucoza in sange.

2. Kickboxing inainte de a merge la serviciu

Sportul mareste fluxul de sange spre creier, aducandu-i acestuia mai mult oxigen si glucoza de care are nevoie. De fapt, s-a demonstrat ca memoria functioneaza cu 20% mai repede dupa ce faci o activitate fizica intensa.

3. Schimba-ti fontul la calculator

Obisnuiesti sa lucrezi cu Times New Roman? Incearca un font diferit, care sa fie un pic mai greu de descifrat si sa-ti puna capul la lucru.

4. Navigheaza pe net in pauza de pranz

Petrece o ora pe zi investigand online un subiect de care esti interesata. De exemplu, poti cauta destinatii pentru urmatoarea ta vacanta. Acest lucru stimuleaza o zona a lobului frontal care controleaza memoria pe termen scurt. Circuitele neuronale implicate in procesul de luare a deciziilor, viziunea in spatiu si capacitatile verbale devin foarte active cand dai un search pe internet. Dar conteaza ca atunci cand cauti, sa fii concentrata, deci Facebook-ul nu se pune!

5. Ocheste-ti locul de parcare

Uiti mereu unde ti-ai parcat masina? Fa acest exercitiu: da-te jos din masina, observa unde ai parcat, apoi misca-ti ochii dintr-o parte in alta vreo 30 secunde, stand pe loc. Practicarea acestei miscari oculare simple imbunatateste memoria cu 10%, spun cercetatorii.

6. Bea un pic de alcool la cina

Daca marii bautori au probleme cu memoria, cei care beau cu moderatie, un pahar la cina, au o minte ascutita, spun studiile! Cercetatorii cred ca proprietatile antiinflamatorii ale alcoolului in cantitati moderate protejeaza creierul.

7. Foloseste ata dentara inainte de culcare

Ata dentara are grija de zambetul tau, dar face miracole si pentru mintea ta! Cand nu folosesti ata dentara, gingiile se inflameaza, iar bacteriile patrund mai usor in sange. Odata ajunse aici, bacteriile provoaca inflamatii in organism, inclusiv in creier, ceea ce poate duce la disfunctii cognitive.

Autor: Nuage

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Zimbiti va rog
  • person

    "http://luiza.zboara.eu - sau - fericirea daruita de copii"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right