Sfaturi pentru a te lasa de fumat

Sfaturi pentru a te lasa de fumat
  calendar_month        
Daca esti gata sa te lasi de fumat, ar trebui in primul rand sa fii pregatita mental. Iata cateva trucuri care te vor ajuta sa scapi de acest obicei urat o data pentru totdeauna.

Inainte de toate, ia-ti ceva timp pentru a nota beneficiile renuntarii la fumat. Fa o lista cu ce vei castiga o data cu renuntarea la tigari si citeste-o zilnic: vei econimisi bani, te vei simti mai sanatoasa, vei putea face sport fara sa obosesti, vocea ti se va limpezi, vei mirosi mai bine etc.

Alege o zi pentru a te lasa de fumat si marcheaza acea data in calendar.

Vei avea nevoie de suport

Iti va fi mai usor sa te lasi de fumat daca vei avea suportul si indrumarea unui medic. Fa-ti o programare pentru a sta de vorba cu un medic inainte de data marcata in calendar.

Anunta-ti prietenii si familia ca intentionezi sa te lasi de fumat si comunica-le data hotarata. Avertizeaza-i ca s-ar putea sa fii usor iritata si morocanoasa - sunt manifestari normale atunci cand incerci sa scapi de dependenta de nicotina. Roaga-i sa nu te judece si sa te sustina in aceasta perioada.

Exercitii pentru a reduce stresul

Acum ar fi timpul cel mai potrivit sa te apuci de un sport, sau o activitate fizica care iti face placere. Poti incerca rolele, bicicleta, inotul, dansul etc. Exercitiul fizic te poate ajuta sa reversezi daunele produse de fumat si sa reduci stresul.

Incearca meditatia, sau cel putin exerseaza o respiratie adanca timp de 3 - 5 minute pe zi. Inspira incet pe nas, tine-ti respiratia cateva secunde, apoi expira incet pe gura. Acest exercitiu te va ajuta si sa reduci stresul.

Concentreaza-te asupra beneficiilor

La doua zile dupa ce ai fumat ultima tigare, simtul mirosului si al gustului vor incepe sa se imbunatateasca. Nu ar strica o vizita la dentist pentru a-ti curata dintii - gandeste-te cat de bine te vei simti.

Bea multa apa. Apa te va ajuta sa elimini nicotina si alte reziduuri ale fumatului din corpul tau. Te ajuta si cu poftele orale - dorinta de a face ceva cu gura si mainile. In plus, apa este buna pentru tine, si majoritatea oamenilor nu beau suficienta.

Tine tigarile la distanta

Noteaza-ti momentele sau evenimentele care declanseaza dorinta ta de tigari, cum ar fi dupa masa, cand esti stresata, in timp ce conduci, cand iesi intr-un bar etc. Evita aceste situatii pe cat posibil. Daca nu poti, gaseste alte metode pentru a tine in frau acesti declansatori. Spre exemplu, gaseste ceva sa tii in mana, pe care il poti pune in gura sa inlocuiasca tigareta. Sunt companii care fac tigarete artificiale in acest scop.

Aminteste-ti de momentele din trecut in care ai reusit ceva dificil. Ai incredere in tine insati si in faptul ca te vei putea lasa de fumat.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Maria
  • person

    "suntem aidoma unor umbre in spatele unui cuvint"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right