5 seminte care scad nivelul colesterolului

5 seminte care scad nivelul colesterolului
  calendar_month        
Nivelul ridicat de colesterol `rau` (LDL) este o problema serioasa a omului modern. Cauzat de stres, dar mai ales de alimentatia deficitara, colesterolul LDL, prezent in cantitati prea mari in organism, mareste considerabil riscul de atac de cord.

Din fericire, exista metode simple si delicioase prin care poti scadea nivelul colesterolului "rau" - iata 5 tipuri de seminte care te ajuta sa ai o inima puternica si sanatoasa!

1. Semintele de psyllium

Psyllium sunt noile seminte-vedeta in regimurile de slabit si de detoxifiere a organismului. Pe langa efectele benefice pe care le au asupra sistemului gastrointestinal, semintele de psyllium, o planta din familia patlaginei, ajuta si la reducerea nivelului ridicat de colesterol "rau". O cantitate de 5-10 grame de seminte de psyllium, adaugata in dieta zilnica, contribuie eficient la scaderea nivelului de colesterol LDL din sange.

2. Semintele de schinduf

La fel de putin cunoscute in Romania ca semintele de psyllium sunt si semintele schinduf. Originare din Asia, unde sunt folosite atat in tratamentele naturiste, cat si la condimentarea mancarurilor, semintele de schinduf, consumate regulat, determina la randul lor scaderea nivelui de colesterol "rau", fara a-l influenta negativ pe cel "bun".

Semintele de schinduf pot fi consumate sub forma de ceai, prin adaugarea unei lingurite de seminte la 1 cana cu apa fierbinte. Se recomanda un consum de 1-3 cani pe zi de infuzie de seminte de schinduf.

3. Semintele de chia

Cu o bogata istorie, fiind cultivate si utilizate inca din perioada azteca (3500 i.e.n.), semintele de chia s-au dovedit un adaos pretios in alimentatia umana. Explicatia consta in faptul ca micutele seminte, bej sau negre, sunt ticsite cu substante nutritive, precum antioxidanti, fibre, vitamine, minerale, acizi grasi esentiali.

Acest cocktail de substante nutritive contribuie la scaderea colesterolului LDL, ofera energie si o stare de bine. Semintele de chia pot fi consumate cu iaurt, in supe ori salate.

4. Semintele de susan

Alte seminte care te ajuta sa scazi nivelul colesterolului "rau" din sange sunt cele de susan. Cu o aroma specifica, semintele de susan sunt folosite la preparea unui numar mare de produse culinare, insa pot fi consumate si ca atare, impreuna cu cereale, la micul dejun, spre exemplu.

Semintele de susan nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia ta si din alte considerente: pe langa un continut generos de grasimi mononesaturate, care au o influenta pozitiva asupra colesterolului "rau" din corp, semintele de susan sunt bogate si in calciu, fier, zinc si magneziu.

5. Semintele de floarea soarelui si de dovleac

Rontaieli preferate cand urmaresti un film bun sau un meci alaturi de jumatatea ta, semintele de floarea soarelui si cele de dovleac au o multime de beneficii pentru sanatate. Datorita continutului de grasimi sanatoase (acizi grasi polinesaturati si mononesaturati), aceste tipuri de seminte determina scaderea nivelului de colesterol "rau" din sange.

Inainte de a repezi la bolul cu seminte de floarea soarelui si de dovleac, retine ca organismul tau va avea de castigat strict de pe urma unui consum de astfel de seminte crude, nu prajite ori sarate.

Autor: D.S.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

ganduri in noapte
  • person

    "Cultura"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right