Gestioneaza-ti timpul in mod eficient!

Gestioneaza-ti timpul in mod eficient!
  calendar_month        
Te-ai simtit vreodata frustrata din cauza faptului ca un coleg care avea aceeasi norma ca tine si-a terminat treaba mult mai repede? Ei bine, acest lucru se intampla atunci cand nu reusesti sa iti gestionezi prea bine timpul de care dispui.

Foarte multe persoane au tendinta sa lase toate activitatile pe ultima suta de metri si sa se aglomeze in acest fel. Aceste situatii provoaca, de cele mai multe ori, stari de stres si nervozitate. Daca ai reusi sa iti gestionezi timpul nu te-ai mai confrunta cu asemenea probleme.


Iata cum poti face acest lucru

Fa-ti o lista cu taskuri

Incearca sa realizezi o lista cu sarcinile pe care le ai de indeplinit in ziua respectiva. Gandeste-te cat de mult ar trebui sa iti ia fiecare in parte si incearca sa respecti termenele setate de tine. In acest fel, vei fi motivata sa le termini la timp.

Este foarte posibil ca respectand programul setat de tine sa iti termini toata treaba inainte de program.

Seteaza-ti prioritatile

Seteaza sarcinile in functie de urgenta. Acesta lucru nu te ajuta doar sa respecti termenele, dar in acelasi timp iti ofera mai mult timp pentru sarcinile pe care trebuie sa le finalizezi mai tarziu. Trece-le pe toate pe o foaie de hartie si taie-le de pe lista pe masura ce le termini. Cu cat lista devine mai mica, cu atat vei avea mai mult spor si vei te vei ambitiona sa termini mai rapid.

Respinge lucrurile care iti distrag atentia

In situatia in care biroul tau se afla langa cel al unui coleg care este foarte agitat si care isi pierde vremea spunand bancuri sau barfind, incearca sa iti schimbi locul. Un astfel de coleg este "toxic" si te va distrage adesea de la munca ta. Daca pierzi sirul indatoririlor tale, chiar si o singura data, iti va fi dificil sa intri in acelasi ritm de dinainte si vei pierde astfel mult timp.

Ia frecvent pauze

Daca incerci lucrezi in mod continuu, fara indoiala nu vei reusi sa termini mai repede sau sa faci treaba mai buna. Mergi in pauza de masa, iar la fiecare ora ia-ti cate o pauza de 5 minute. In acest timp te poti plimba pe holurile biroului, poti iesi sa vorbesti la telefon cu o prietena sau poti face cateva exercitii de stretching. De asemenea, nu uita sa deschizi fereastra pentru a inspira aer proaspat. In acest fel, iti vei oxigena creierul si vei da mai mult randament.

Fii realista

Seteaza-ti obiectivele astfel incat sa le poti termina in timp util. Este inutil sa treci nenumarate taskuri pe lista unei singure zile. Calculeaza-ti taskurile intr-un mod realist si nu incerca sa faci mai mult decat este omeneste posibil.

Este adevarat ca probabil poti face mai mult, insa in mod sigur superiorii apreciaza mai mult calitatea decat cantitatea.

Alte sfaturi

- Fii flexibila si incearca sa ai o atitudine relaxata chiar daca ai o zi incarcata.

- Analizeaza-te si vezi care este cea mai productiva perioada a zilei pentru tine. Unii lucreaza mai bine dimineata, in timp ce altii dau mai mult randament spre finalul programului. Asadar, planifica-ti taskurile si in functie de stilul tau personal.

- Nu lasa niciodata lucrurile pe ultima suta de metri. Intotdeauna pot sa apara urgente sau situatii care te impiedica sa iti finalizezi treaba. Cu cat lucrezi mai mult in avans, cu atat situatia va fi mai mult in avantajul tau.

Autor: Ana-Maria Dragota

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right