5 slabiciuni alimentare combatute

5 slabiciuni alimentare combatute
  calendar_month        
Toti oamenii au un calcai al lui Ahile in materie de diete si alimentatie. Iata cum sa faci fata celor mai intalnite slabiciuni alimentare si sa reusesti sa slabesti!

Slabiciunea nr 1: iti plac gustarile

Nu te ingrijora prea tare: gustarile nu sunt interzise in totalitate. Ele te pot ajuta sa-ti controlezi apetitul, cu conditia sa nu ai si trei mese copioase pe zi.

Daca vrei o gustare sanatoasa si putin calorica, taie o banana in rondele si mananc-o in mai multe reprize.

Slabiciunea nr 2: iti place junk food-ul

Nu e bine sa te gandesti la mancare in termeni de buna sau rea. Cand te privezi de ceea ce-ti face placere, nu faci altceva decat sa declansezi nevoia de a manca altceva in exces.

Orice aliment este bun in sine. O portie mica ocazionala e permisa pentru a-ti recompensa obiceiurile alimentare sanatoase.

Slabiciunea nr 3: nu ai timp sa gatesti

Profita de legumele prefierte, congelate sau conservate. Adauga legume congelate sau boabe la conserva in supa pentru a prepara o mancare sanatoasa instantaneu.

Gateste in weekend-uri sau dubleaza reteta pentru supa de duminica. Congeleaza alimente in portii mici, usor de dezghetat si utilizat.

Slabiciunea nr 4: mananci cand esti stresata

Plictiseala, oboseala, depresia si stresul declanseaza adesea excese aliemntare. Cauta alte feluri de satisfacere a nevoilor. Daca esti obosita, mergi la o plimbare sau fa o siesta.

Daca ai avut o si dificila, apeleaza la o prietena sau scrie in jurnal. Daca esti deprimata, uita-te la o comedie. Din vreme in creme, gusta prajitura preferata - pastreaz-o pentru ocazii speciale!

Slabiciunea nr 5: familiei tale ii plac cartofii prajiti

Anunta-ti familia ca doresti sa urmezi o dieta echilibrata si cere-i ajutorul. Asigura-te ca exista cel putin cate un aliment sanatos la fiecare masa si serveste-l in cantitati generoase.

Gateste cartofii la cuptor, taiati in felii fine, si prajeste-i mai rar.

Autor: Nuage

Recomandari