Cum sa mananci sanatos de sarbatori

Cum sa mananci sanatos de sarbatori
history_edu
Autor
redactia ele.ro
  calendar_month
Publicat
23 Dec 2011, 08:50
       
De sarbatori una dintre cele mai mari probleme o constituie acumularea de kilograme din cauza meselor copioase.

Exista insa modalitati de a consuma preparatele traditionale fara sa iei in greutate atat de mult, daca esti atent la anumite detalii sau optezi pentru inlocuitori mai sanatosi.


Iata cum poti sa mananci sanatos de sarbatori:

1. Bauturile de sarbatori

Daca ai de ales intre un lichior de oua si o ciocolata calda, opteaza pentru a doua varianta. In Romania lichiorul de oua nu este oricum o bautura foarte raspandita, iar ea contine peste 300 de calorii la o cana.

In schimb, un pachet de ciocolata calda fara adaos de zahar contine numai 60 de calorii. Poti sa servesti ciocolata cu putina frisca daca vrei ceva mai special. Trebuie sa ai in vedere faptul ca bauturile de sezon, desi sunt foarte gustoase, contin echivalentul caloric al unei mese intregi. Acest lucru se intampla deoarece aceste bauturi contin ingrediente precum alcool, zahar, lapte, frisca etc.

Bauturile precum vinul, berea sau cele spirtoase nu ar trebui consumate mai mult de un pahar la o masa deoarece contin si ele calorii.

2. Aperitivele

Sosurile de branza reprezinta o sursa buna de proteine si calciu dar contin peste 300 de calorii. In loc de un sos de branza poti pregati un sos cocktail cu creveti. Fructele de mare sunt mai dietetice, acestea avand in jur de 50 de calorii.

3. Garniturile

Renunta la garniturile care contin sosuri grele si grasimi, precum tocanita de fasole verde sau cartofii cu branza. In locul lor, alege niste cartofi facuti cu lapte batut si usturoi, o garnitura din ciuperci sote, legume fierte si condimentate cu plante aromatice.

De exemplu, o garnitura din sparanghel este mult mai sanatoasa si contine in jur de 80 de calorii, spre deosebire de cele 300 de calorii dintr-o tocanita de fasole.

4. Felul principal

Felul principal este bine sa fie un preparat fara exces de grasime si zahar. De exemplu, un fel de mancare mai putin gras il reprezinta friptura de vita facuta in sos propriu, condimentata cu plante aromatice. Daca se alege o pasare pentru felul principal, este recomandat sa optezi pentru piept si sa indepartezi pielea.

5. Deserturi de sarbatori

Deserturile trebuie consumate cu "zgarcenie". Gusta cate o bucatica din acele dulciuri care iti fac cu ochiul, fara sa-ti pui in farfurie o felie generoasa de prajitura. Incearca sa savurezi fiecare bucatica, astfel incat la final sa conteze calitatea si nu cantitatea.

Alege deserturile facute din ingrediente de sezon, precum dovleacul. O placinta cu dovleac contine numai 160 de calorii si are mult beta-caroten. Acest antioxidant ajuta vederea si lupta impotriva afectiunilor inimii si cancerului.

Alege o salata de fructe sau o placinta de ciocolata neagra in detrimentul unui tort plin de crema si zahar. Nu-ti refuza placerea de a gusta din acele dulciuri specifice sarbatorilor, dar redu cantitatile la minim, atat cat sa-ti faci pofta, fara a exagera.

6. Mesele

Redu numarul de mese copioase din perioada sarbatorilor de iarna. Sunt mai putine sanse sa iei mult in greutate si sa ai probleme de sanatate in cazul unei singure mese indestulate, comparativ cu repetarea acestora mai multe zile sau saptamani.

Autor: Elisa Costache
Recomandari