Fiecare mancacios cu solutia sa! (II)

Fiecare mancacios cu solutia sa! (II)
  calendar_month        
Cum sa mananci echilibrat daca esti gurmanda, n-ai timp de gatit sau nu te saturi niciodata? Accepta sfaturile nutritionistilor!

Citeste aici partea I a articolului!

Ti-e foame non-stop

Portret
Dupa ce te trezesti, iei un mic dejun XXL. Fix la ora 11 incepi sa simti miscari prin burta, la fel si la 16, astfel ca mai iei si cate o gustare intre mese. Seara, chiar daca ai mancat bine de dimineata, iei o masa copioasa. Nu poti sa te culci cu burta goala!

Problema
Rontai prea mult intre mese. La finalul zilei, ai ingurgitat prea mult zahar si lipide. Dar intrebarea e de ce-ti e tot timpul foame? Poate ca mananci fara sa-ti fie foame!

Mananca mai incet
Daca ti-e foame, mananca, dar acesta nu e un motiv sa bagi orice in gura! Daca rontai orice, te vei ingrasa. Alege alimente satioase, dar slab calorice. De exemplu, adauga o salata la orice mancare sau incepe-ti masa cu o supa de legume. Ai grija ca fiecare masa sa dureze minimum 20 minute. Daca vrei o gustare, ia un mar, un iaurt sau o chifla cu cereale integrale.

Esti tot timpul la dieta

Portret
Deoarece esti supraponderala, te ingrasi usor sau din simplul motiv ca iti place sa testezi toate dietele care apar in reviste, nu trece nicio zi fara sa te urci pe cantar.

Problema
In 95% din cazuri, regimurile sfarsesc prin a esua, deoarece kilogramele pierdute se reintorc dupa aproximativ 5 ani. Acesta e faimosul efect yo-yo. Majoritatea dietelor se bazeaza pe anumite alimente interzise, iar acestea devin surse de frustrari. La un moment dat vei ceda tentatiei pentru fructul interzis, kilogramele revin si ramane un sentiment neplacut de vina. In plus, se depune mai multa grasime ca inainte, iar asta inseamna si boli cardiace. Se intra intr-un cerc vicios.

E imposibil sa slabesti repede
Nu e bine sa tii diete, ci sa-ti revizuiesti comportamentul alimentar si sa accepti ca vei slabi in timp. Slabeste in ritmul tau, mergi la un medic nutritionist care sa-ti dea repere. Fa-ti plinul cu fructe si legume, consuma lactate semidegresate, carne slaba si nu sari peste mese.

Esti obsedata de etichete

Portret
Procentul de zahar, de grasimi, continut de vitamine, calorii: le diseci pe toate si controlezi toate etichetele alimentelor inainte sa le consumi. Obiectivul tau: sa mananci sanatos. Esti o maniaca a igienei, speli frigiderul saptamanal, esti foarte atenta la data de expirare si mananci carnea foarte facuta, de frica microbilor.

Problema
Chiar daca atitudinea ta este laudabila, atentie sa nu se transforme in obsesie! Mancatul trebuie sa ramana o placere, nu o constrangere sau o sursa de anxietate. Oricum, nu poti controla totul!

Fa-ti pe plac
Problema e ca te concentrezi pe etichete si uiti de dimensiunea placuta a alimentelor. Din timp in timp, ai dreptul sa mai mananci si alimente "interzise" . Daca iti place ciocolata, nu te priva mereu de aceasta placere. E bine sa mananci echilibrat, dar nu uita ca uneori poti fi si spontana. E bine sa cunosti cateva principii nutritionale si sa le respecti, dar nu face din asta o fixatie. De altfel, unele etichete sunt facute special pentru ca neprofesionistii sa faca erori de interpretare...

Recomandari

Newsletter Ele.ro

a 5 a zi de regim
  • person

    "a iubi este magic... a fi iubit este magie!"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right