Iarna si alimentatia

Iarna si alimentatia
  calendar_month   update 23 Ian 2008, ora: 00:00      
In iernile in care ne trezim dimineata si afara este frig si intuneric, iar soarele nu ne rasfata nici in timpul zilei, nimic nu e va dispune decat un mic dejun copios si consistent.

Un mic dejun consistent dimineata ne va pune imediat in forma, dat fiind ca tocmai in orele de dinainte de amiaza corpul absoarbe cel mai bine aminoacizii necesari pentru formarea asa-zisilor hormoni ai fericirii.

Cel mai indicat este un musli, care contine proteine valoroase si substante minerale care sunt completate ideal de lapte, iaurt sau branza de vaci;

Fructele proaspete furnizeaza vitaminele necesare si intaresc sistemul imunitar, pentru micul dejun va recomandam pompelmo, kiwi, smochine crude, portocale bine coapte, meli-melo de fructe de padure, pepene rosu;

Excelente pentru persoanele sanatoase sunt si ouale, mai ales daca sunt preparate sub forma de Oua romanesti , dar nu mai mult de 2 ori pe saptamana;

Salatele de ton fara multe ingrediente, sunt satioase si savuroase, asigurand energia de care aveti nevoie pe parcursul unei zile;

Persoanele cu silueta in standarde pot beneficia de paine prajita, cu unt si diverse gemuri, vor avea enrgie si putere pe masura.

Pentru a ramane in forma toata ziua ramane in vigoare gustarea de la ora potrivita, care trebuie planificata, pentru a va tine glicemia la un nivel corespunzator si constant.

Cele mai potrivite sunt fructele si legumele cu un sos usor;

Bananele cu o bucatica de ciocolata imbunatatesc dispozitia oricui;

Fructele uscate si nucile sau migdalele sunt si ele niste depozite de energie foarte gustoase.

Daca aveti o activitate predominant intelectuala, trebuie sa consumati cat mai multe proteine. Din aminoacidul tirozina se formeaza hormoni de genul noradrenalina si dopamine, care contribuie active la starea noastra de concentrare.

O activitate mare de proteine este furnizata de lapte si produsele lactate, pasare si peste. Dupa o zi epuizanta hidratii de catbon asigura o noapte odihnitoare si un somn profound.

Aceste substante se mai gasesc in legume, fructe, paine, cartofi, produse de patisserie. Ele formeaza material prime pentru hormonal celebral serotonina, care are effect relaxant.

Si substantele balast sunt absorbite in corp pornind de la alimentele bogate in hidrati de carbon. Astfel este stimulata digestia si scade rata de colesterol in sange. Ne vom simti pur si simplu mai bine.

Recomandari