Mentine vitalitatea legumelor!

Mentine vitalitatea legumelor!
  calendar_month        
Legumele si zarzavaturile sunt o sursa de substante deosebit de importanta pentru organismul tau.

Daca vei stii cum sa le mentii valoarea nutritionala atunci vei putea beneficia in intregime de calitatea lor.

Iata cateva sfaturi care ar putea sa te ajute:

Alege sa consumi zarzavaturi cu frunzele exterioare si radacinile intacte.

Zarzavaturile cu frunze verzi inchise au un continut nutritiv mai ridicat.

Asadar, chiar daca salata verde are o culoare mai inchisa si un gust mai amarui trebuie sa stii ca ea contine mai multe substante nutritive decat una tanara si galbuie.

Nu lasati legumele si verdeturile in aer liber, ci depozitati-le in cutii speciale si la locuri reci si intunecoase.

Pentru mentinerea gustului si a parfumului legumelor trebuie sa ai in vedere o spalare rapida si o uscare imediata.

Salata verde lasata in apa va fi mai saraca in vitamine decat una care a fost spalata si uscata imediat. De preferat ar fi sa o consumi cat mai repede dupa cultivare.

Limitati pe cat posibil timpul de gatire a legumelor si zarzavaturilor. Doar 4 minute de fierbere pot distruge 40-50 la suta din totalul mineralelor plus multe alte vitamine.





O alternativa pentru gatitul legumelor si zarzavaturilor este aburul. Achizitioneaza-ti o tigaie speciala cu care sa prepari mancarea la abur.

Daca nu ai una atunci le poti pregati intr-o tigaie normala in care ai pus apa(atat cat ele sa nu se arda).

Nu adauga sare la salatele de legume. Multe dintre vegetale contin deja aportul corespunzator de sodiu de care are nevoie organismul.

Prepararea legumelor in recipientele pentru bucatarie sub presiune distruge foarte multe substante nutritive.

Nutritionistii recomanda un consum rificat de fructe si legume proaspete.

Recomandari