Organizeaza-te contra rontaitului

Organizeaza-te contra rontaitului
  calendar_month        
Locul tau de munca este adesea propice surplusului de calorii, aceasta deoarece multiplici ocaziile de a manca mici chestii neimportante, insa adesea prea bogate in grasimi sau zaharuri. Cum sa faci pentru a te debarasa de acest obicei prost ?

Schimba-ti obiceiurile

Motivele de rontait la serviciu sunt adesea aceleasi: plictiseala (asta e... se mai intampla), lipsa (te-ai lasat de fumat), n-ai timp sa iei micul dejun sau esti stresata. E cazul sa schimbi tactica!

1. Programeaza-ti gustarea

E mai bine sa-ti organizezi o mica gustare intre mesele principale decat sa mananci in mod anarhic si continuu. Primul avantaj: poti sa controlezi mai bine ce mananci si asta iti va taia pofta de rontait.

2. Fenteaza capcanele rontaitului

Fara sa ti le interzici complet, evita sa consumi: batoane de ciocolata, prajituri, bomboane sau ciocolate, mezeluri grase, sucuri bogate in zahar. Nu numai ca acestea contin multe calorii, dar nu iti astampara nici foamea si sunt nesanatoase in preajma meselor principale.

3. Rontaie "viclean"

Alege pe cat posibil alimente care sunt bune din punct de vedere nutritional si care iti si plac. In cantitati mici poti consuma: fructe (de sezon, sunt si mai ieftine si au gustul mai placut), sucuri de fructe (de preferinta suc 100%), compoturi, produse lactate (alterneaza iaurtul cu branza), cerealele (felie de paine cu unt, miere, ciocolata, gem, biscuiti), legume de rontait (rosii cherry, morcovi).Intr-un cuvant: variaza!

4. Asculta-ti corpul

Stomacul te atentioneaza? Te doare capul? Te simti slabita? Aceste semne nu insala: ti-e foame. Ce mai astepti?



5. Mananca adevarat

Pentru a reduce rontaitul, solutia cea mai radicala este sa modifici compozitia meselor principale. Pentru a ajunge la urmatoarea masa fara sa simti ca ti-e o foame de lup trebuie sa consumi alimente cu "energie durabila". Acestea sunt: painea, cerealele integrale si cartofii.

Pe acestea poti sa le consumi la fiecare masa, deoarece prin cantitatea de zaharuri pe care o contin, starea de satietate va fi mentinuta mai mult timp. Asociaza-le cu o portie echivalenta (in greutate) de fructe si legume care, datorita fibrelor, au si ele puterea de a intarzia pofta de mancare.



6. Pacaleste-ti foamea

Bea o mare cantitate de lichid (putin caloric) cand ti-e pofta de rontait si concentreaza-te asupra unei probleme importante ce iti va "adormi" stomacul.

Recomandari