Sandvisurile au locul lor intr-o alimentatie echilibrata?

Sandvisurile au locul lor intr-o alimentatie echilibrata?
  calendar_month        
In zilele noastre, multe dintre noi nu mai au timp pentru realizarea unei mese laborioase, mai ales atunci cand muncim si avem maximum o ora de pauza.

Sandvisurile reprezinta evident o solutie, valabila desigur, cu conditia sa respecti cateva reguli pentru a face din acesta o masa cat mai echilibrata posibil.

Iata la ce trebuie sa fii atenta:

Baza oricarui sandvis este constituita din paine, variaz-o deci pe cat de mult posibil cu: paine alba, paine neagra, baghete cu cereale, diverse painici mici.

Materia grasa: sandvisul contine destula daca se compune din carne sau mezeluri grase, branza grasa, unt si maioneza. Pentru un sandvis mai slab, foloseste maioneza si dressing-uri light (30-35 % materii grase contra 80% pentru o maioneza clasica).

Garnitura proteica: aceasta este indispensabila pentru a echilibra o masa. Foloseste sunca, fileul de curcan sau de pui taiat felii (50 g). Alterneaza cu branza dietetica (maximum 30% grasime), pateu sau branza proaspata slaba. De asemenea, poti alege pestele rece (ton, somon), insa evita sa cumperi sandvisuri ton-maioneza de-a gata. Acestea contin mai multa maioneza decat peste.

Cruditatile: ele sunt de asemenea indispensabile pentru un sandvis echilibrat (aport de vitamine, saruri minerale, fibre), insa nu te multumi doar cu 3 foi de salata verde inserate in sandvis. Incearca sa atingi pragul de 120 g de cruditati. Cum sa reusesti? Gandeste-te la legumele grele, cum ar fi morcovii, rosiile, castravetele, ceapa, e mai usor asa decat cu salata.

In concluzie:

1. Variaza tipurile de paine.

2. Limiteaza folosirea grasimilor si a sosurilor.

3. Foloseste mezeluri sau branza slaba, fara sa uiti de peste.

4. Nu uita de ratia de cruditati.

5. Evita sa cumperi sandvisuri din comert, nu-ti ia decat 5 minute ca sa-l faci singura si se transporta usor.

Respectand aceste sfaturi vei face ca masa ta, chiar si rapida, sa fie echilibrata si sanatoasa.

Recomandari