Trecerea la dieta de toamna, fara kilograme in plus

Trecerea la dieta de toamna, fara kilograme in plus
  calendar_month        
Dupa vara in care ai putut sa slabesti band multe lichide, trecerea la dieta de toamna poate fi dificila.

Te poti insa bucura de o dieta echilibrata de toamna si fara sa cresti in greutate .


O dieta corecta de toamna iti ajuta corpul sa se pregateasca pentru virozele de toamna si pentru lunile de iarna, cand necesarul energetic este mai mare.

Cu cat sunt mai colorate, cu atat fructele si legumele de toamna iti ofera mai multe minerale si vitamine, care te ajuta sa mentii un tonus bun si sa nu mai poftesti la mancarurile care te ingrasa.

1. Bucura-te de fructe

Toamna este sezonul fructelor coapte si, pentru ca sunt bogate in substante nutritive, trebuie sa fie prezenta zilnic in dieta ta.

Merele contin antioxidanti puternici, care reduc riscul de boli cardiovalsculare si de mai multe tipuri de cancer. Perele, bogate in fibre solubile, care scar nivelul colesterolului si controleaza nivelul glicemiei.

Dovleacul contine betacaroten, un antioxidant important. El este si o sursa importanta de vitamina C, in timp ce semintele sale sunt bogate in zinc si acizi grasi Omega-3.

Chiar daca fructele de padure sunt asociate cu vara, merisoarele se coc abia toamna si, cu un continut caloric redus, contin antioxidanti si reduc riscul de boli ale sistemului digestiv.

Clementinele, soi de portocale fara seminte, sunt o gustare excelenta toamna, fiind usor de curatat. Smochinele sunt si ele binevenite in dieta de toamna, cu un continut ridicat de fibre si de calciu. Proaspete sau uscate, smochinele pot fi folosite ca indulcitor pentru deserturile pe care le vrei cu cat mai putin zahar.

2. Adauga in dieta de toamna grasimi

Racirea vremii este un semn ca trebuie sa introduci in dieta ta mai multe grasimi, daca nu iti place sa tremuri de frig.

Pentru ca ai muncit mult sa dai jos kilogramele in plus pe timpul verii, poti sa eviti revenirea lor alegand grasimile sanatoase. Uleiurile vegetale, mai ales cel extra virgin de masline, si pestele sunt sursele cele mai sanatoase pentru grasimile necesare corpului tau.

3. Revino la mesele calde

Daca vara mesele calde nu sunt o necesitate, odata cu sosirea toamnei ele trebuie sa revina in dieta ta macar o data pe zi.

Cu o portie calda de supa de legume pe zi, ii asiguri corpului tau necesarul nutritional si nu vei creste in greutate.

4. Adauga in dieta de toamna cartofi

Pentru ca ai nevoie de mai multa energie odata cu racirea vremii, cartoful este binevenit in dieta ta, cu precautiile de rigoare.

Evita cartofii prajiti si/sau sub forma de chips, dar foloseste cartofii la supele de legume sau coace-i pentru a te putea bucura de nutrientii pe care ii contin.

5. Atentie la dulciuri

Odata ce vremea mohorata si ploile inlocuiesc zilele senine de vara, este mai usor sa te consolezi cu dulciuri atunci cand ai o zi proasta.

Evita insa dulciurile bogate in cabohidrati si mananca fructe uscate sau ciocolata amaruie, pentru a nu creste in greutate.

Ciocolata cu continut de cacao de 70%-80% este mult mai saraca in calorii. Absenta zaharului o face desertul recomandat, atunci cand nu vrei sa renunti complet la dulciuri.

Autor: Elena Radulescu

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Capitolul 4
  • person

    "this may hurt alittle, but it's something you'll get used to..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right