Vitamina K in timpul dietelor

Vitamina K in timpul dietelor
  calendar_month        
Vitamina K este un element de maxima importanta pentru sanatatea organismului tau, dar si pentru aspectul fizic. Vitamina K previne coagularea sangelui, protejeaza impotriva osteoporozei si previne deteriorarea celulelor.

Afla in continuare la ce este buna vitamina K, cum actioneaza ea in organismul tau si care sunt elementele care o contin din belsug.

Semne ale lipsei de vitamina K



Deficienta de vitamina K apare mai rar deoarece aceste nutrient se gaseste cu usurinta in multe legume si frunze verzi. Totusi, o dieta alimentara dezechilibrata poate provoca lipsa vitaminei K si se manifesta prin:

- coagularea sangelui;
- invinetirea usoara
- anemie
- sangerarea indelungata in cazul unor taieturi/zgarieturi
- oase fragile.

Cine este supus deficientei de vitamina K

In primul rand persoanele cu probleme digestive pot avea o deficienta de vitamina K. De exemplu, persoanele car enu pot absorbi grasimile (din cauza unor probleme precum diareea, icter obstructiv etc) vor intampina dificultati in asimilarea vitaminei K.

Persoanele care se afla sub tratament medicamentos pot avea si ele carenta de vitamina K. Anumite ingrediente din medicamente (cum ar fi cele care trateaza bolile de inima) pot bloca puterea organismului de a absorbi vitamina K. Totodata, femeile care iau vitaminele A si E absorb si ele mai dificil vitamina K.

Surse de vitamina K

Femeile de peste 18 ani au nevoie de aproximativ 90 de micrograme de vitamina K in fiecare zi, iar aceasta cantitate este valabila chiar si pentru femeile insarcinate si cele care alapteaza.

Vitamina K se gaseste in:

patrunjel proaspat - doua linguri - 123 mcg
spanac fiert - o ceasca - 888 mcg
varza de Bruxelles - o ceasca - 218 mcg
seminte crude de dovleac - 1/4 ceasca - 17 mcg
avocado - o felie - 30 mcg.

Cum sa absorbi mai bine vitamina K

Consuma grasimi - vitamina K este solubila in grasimi, iar daca eviti alimentele care contin acest element vitamina K va fi eliminata rapid din organism fara sa aiba timp sa fie absorbita. Consuma peste si alte alimente care contin grasimi bune.

Evita alimentele procesate - acestea contin cantitati mari putine substante nutritive, iar acest lucru impiedica absorbtia vitaminei K. Incearca sa consumi doar mancaruri preparate in casa si sa te feresti de salam, sunca presata, costita afumata si kaiser oricat de delicioase ar fi.

Cand este recomandat sa consumi alimente bogate in vitamina K

Cand ai probleme cu masa osoasa - dincolo de necesitatea de calciu pentru oase sanatoase si puternice este recomandat sa consumi si vitamina K, mai ales daca se intampla adesea sa ai luxatii sau fracturi osoase.

Cand te invinetesti rapid - daca te invinetesti imediat si foarte puternic dupa ce te-ai lovit usor in coltul mesei cu siguranta ai nevoie de vitamina K. Acest lucru este cauzat prezenta cheagurilor de sange, problema aparuta din lipsa vitaminei K.

Daca in urma unor taieturi usoare sau zgarieturi sangerezi si pierzi foarte mult sange, un regim alimentar pe baza de vitamina K este esential pe o perioada de cel putin o luna.

Autor: Corina Petrea

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Comenzi Victorias Secret
  • person

    "cea mai sexy lenjerie pentru cele ce se respecta!"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right