Corectarea tinutei prin exercitiu

Corectarea tinutei prin exercitiu
  calendar_month        
Nu este de ajuns sa ai un chip placut si o silueta armonioasa. Nici macar sa stii sa zambesti frumos.

De foarte multe ori o tinuta a corpului neadecvata strica imediat orice incercare de formare a unei imagini.


De cate ori nu am observat pe strada femei al caror corp atragea toate privirile, dar al caror mers cocosat starnea exclamatii dezaprobatoare?

Niciuna din acele femei nu avea vreo problema medicala. Doar stateau cocosate, cu umerii plecati.

Atat medicii cat si specialistii in educatie fizica medicala sustin ca toate aceste posturi gresite se pot corecta, cu un minim de efort fizic:

Incalzirea este foarte importanta. Muschii trebuie sa fie incalziti, astfel incat sa se evite entorsele, luxatiile sau intinderile musculare. Incalzirea se poate efectua pe loc, prin mers sau alergare usoara, pana simtim ca muschii lucreaza.

Intinde-te pe o saltea de sport cu fata catre podea. Ridica partea superioara a corpului, incluzand bratele, capul si pieptul, cu sprijin pe palme. Trage de umeri catre spate si mentine pozitia timp de 15 secunde. Repeta exercitiul de 3 ori.

Intoarce-te pe spate si ridica-ti picioarele in aer, paralele, apropiate, mentinandu-le cat poti de mult in aer. Apasa cu spatele, in zona coloanei vertebrale, pe saltea. Acest exercitiu intareste muschii spatelui si ai soldurilor si asigura o postura dreapta.

Foloseste o minge pentru exercitii, mentinuta intre coapse si strange-o timp de 15 secunde, apoi relaxeaza coapsele 10 secunde. Repeta de 3 ori. Exercitiul ajuta la corectarea pozitiei coapselor fata de genunchi.

Aseaza-te sub o bara de tractiuni, intinde bratele si apuca bara cu palmele paralele. Lasa-ti greutatea corpului in maini, mentinand coloana intinsa, timp de 10-15 secunde, pana simti caldura in muschii coloanei vertebrale. Acest exercitiu iti va pastra spatele drept si muschii relaxati.

Recomandari