Cum sa te imbraci pentru jogging iarna

Cum sa te imbraci pentru jogging iarna
  calendar_month        
Desi e frig afara asta nu inseamna ca nu trebuie sa mai faci jogging. A face exercitii fizice in aer liber iti confera o multitudine de beneficii aA€A" doar 5 minute de jogging iti poate creste energia si dispozitia. Ideea unei sesiuni de jogging este stii cum sa te imbraci pentru a nu raci.

Nu te imbraca ca pentru Siberia

Este foarte important atunci cand faci jogging sa te imbraci cu multe straturi. Imbraca-te ca si cum ar fi cu 20 de grade mai cald decat temperatura actuala. Daca te imbraci asa vei reduce riscul de a te supraincalzi si de a transpira in exces. Atunci cand incepi sa alergi trebuie sa-ti fie putin frig. De indata ce te incepi sa alergi, temperatura corpului va incepe sa se ridice, si te vei incalzi.

Nu te imbraca in haine din bumbac

Primul obiect vestimentar pe care trebuie sa-l imbraci trebuie sa fie unul dintr-un material care absoarba transpiratia. Prima bluza nu ar trebui sa fie din bumbac, pentru ca acest material capteaza umezeala si iti trage caldura din organism. Colantii de jogging iti vor mentine picioarele calde, dar daca temperatura este mai mica de 20 de grade e bine sa ai niste pantaloni cu captusala din lana.

Geaca de jogging trebuie sa fie rezistenta la vant, din nylon si sa aiba fermoar. Daca este foarte frig este bine sa iti mai pui o bluzita dintr-un material special ca absoarbe umezeala.

Este bine sa alergi pe zi astfel incat sa ai parte si de lumina soarelui, atat de rara iarna.

Nu uita sa-ti pui ceva pe cap, dintr-un material care sa absoarba umeazala si o pereche de manusi.

Si pentru a te asigura ca esti vazut, mai ales noaptea, poarta haine reflectorizante.

Ce sa faci inainte de jogging?

Fa un dus cald inainte sau pune-ti hainele la incalzit, mai ales daca alergi dimineata. Muschii neincalziti sunt mai putini flexibili, asa ca pentru a-i incalzi, incepe cu o plimbare sau cu o alergare usoara. Acest lucru va duce la cresterea circulatiei sangvine in muschi si la lubrifierea incheieturilor, lucru care te va ajuta sa te misti mai eficient si sa arzi mai multe calorii.

Pentru a evita carceii si entorsele este bine sa lasi stretching-ul pentru dupa alergare, atunci cand muschii sunt mai destinsi. Fa intinderile intr-o incapere, intrucat aerul rece cu transpiratia cauzeaza majoritatea racelilor.

Nu-ti fie frica sa alergi pe zapada, decat daca e gheata pe jos. Alergarea pe zapada seamana cu alergarea pe iarba sau pamant. Suprafata instabila adauga rezistenta, facandu-te sa-ti muncesti corpul mai mult.

Bea apa!

Aerul uscat de iarna poate duce la deshidratare, asa ca nu uita sa bei apa. Hidrateaza-te inainte, in timpul si dupa jogging si bea lichide calde.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Blog mutat
  • person

    "nu mi-a ramas decat cuvantul..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right