Mananci cand esti stresata?

Mananci cand esti stresata?
  calendar_month        
In perioade foarte stresante este normal sa te simti atrasa catre lucruri care iti distrag atentia si te fac sa te simti mai bine, rapid - iar adeseori, acel lucru este mancarea. Mancatul poate deveni un raspuns automat, inconstient, la situatii tensionante si anxioase. Dar invatand cum sa te controlezi in aceste situatii poti pune sfarsit acestui cerc vicios.

Constientizeaza faptul ca esti stresata

E greu sa intrerupi ceva daca nu-ti dai seama ca se intampla. Invata sa-ti recunosti semnalele de stres, care pot fi reprezentate prin durerile de cap, respiratia rapida, sau mancatul atunci cand nu-ti este prea foame.

Bucura-te de ceea ce mananci

Daca pur si simplu bagi mancare in stomac fara a te bucura de gustul ei, consistenta ei, felul in care miroase, vei manca mai mult pentru a primi satisfactia de care ai nevoie in cele din urma.



Invata din experienta

Poate ultima data cand te-ai simtit stresata ai mancat o duzina de gogosi iar vina pe care ai resimtit-o dupa a sporit stresul. De data asta, fa in asa fel incat sa pastrezi moderatia - cumpara o singura gogoasa, nu zece.

Fa o pauza

Data viitoare cand te trezesti rontaind cu pofta o punga de chipsuri, fa o pauza si intreaba-te: "Oare chiar vreau sa mananc asta? O sa ma ajute?" Un scurt moment de reflectare poate intrerupe nevoia de a manca.

Nu-ti ignora poftele

Daca vei nega pofta de fursecuri pe care o simti, nu vei reusi decat sa o sporesti. Daca iei cunostinta de pofta ta poti alege: vrei sa iei un fursec acum, sau sa astepti pana ce pofta va fi atat de mare ca te vei infrupta dintr-o cutie intreaga de fursecuri? Recunoscand ca poti alege iti ofera tie controlul, nu poftelor.

Evalueaza-ti foamea

Adesea nu facem distinctia intre foamea fizica si pofta psihica de mancare. Noteaza-ti foamea fizica pe o scala de la 0 la 10, 0 insemnand ca nu ti-e foame de loc, iar 10 ca esti absolut infometata. Daca este un 0, 1, sau 2 poate mai poti astepta in loc sa dai fuga la fast food. Daca este un 9 sau 10, mananca ceva sanatos intai. Daca iti este foarte, foarte foame, esti mai predispusa la mancatul excesiv.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

despre obiceiuri de dimineata
  • person

    ""meritam ceva mai bun""

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right