5 vitamine esentiale pentru copilul tau

5 vitamine esentiale pentru copilul tau
  calendar_month        
Alimentatia are o importanta primordiala in dezvoltarea corecta si armonioasa a micutului tau, astfel ca exista o serie de nutrienti absolut necesari pe care sa ii incluzi in mesele zilnice ale acestuia. Dintre toate componentele de baza ale nutritiei se remarca 5 vitamine esentiale pentru copilul tau, care indeplinesc necesitatile de baza ale organismului.

Prin urmare, asigura-te ca puiul tau primeste zilnic la masa vitaminele responsabile cu echilibrul fiziologic si mental:



Antioxidantii

Sistemul imunitar se poate lupta impotriva substantelor nocive care ar putea sa afecteze celulele corpului numai cu ajutorul antioxidantilor. Prin urmare, include-i in dieta zilnica migdale, fructe de padure, citrice, morcovi, spanac, rosii sau ardei gras.

Incurajeaza-i consumul de antioxidanti preparandu-i un parfait compus din iaurt gustos, afine, mure si migdale prajite.

Proteinele

Proteinele sunt parti constitutive ale celulelor organismului, iar alimentele precum lactatele, ouale, fructele de mare si carnea furnizeaza cel mai mare aport al acestui nutrient.

Adauga cateva nuci in iaurtul pe care copilul il serveste ca gustare pentru a completa cantitatea proteica din alimentatie. Fasolea, legumele, nucile si semintele contin si ele o cantitate generoasa de proteine. Amestecul de fructe uscate precum stafidele, merele, afinele, alunele si cerealele bogate in fibre sunt o varianta sanatoasa in locul chipsurilor sau al covrigilor.

Fierul

Dieta copiilor este de obicei saraca in fier , desi acest mineral asigura transportul de oxigen din sange catre tesuturi si organe astfel incat puiul tau sa aiba energie.

Carnea slaba, ouale, pestele, fasolea, spanacul si fructele uscate contin o cantitate generoasa de fier, care poate fi asimilat mai bine cu ajutorul vitaminei C. Un mic dejun cu omleta si suc de portocale reprezinta o masa care favorizeaza absorbtia mineralului.

Fibrele

Fibrele sunt necesare pentru functionarea corecta a sistemului digestiv. Masa de dimineata este ideal sa cuprinda minim 3 grame de fibre la o portie si cat mai putine produse bogate in zahar.

Fasolea este o sursa puternica de fibre si proteine, care poate fi adaugata in supe, tocanite, salate si omlete. Unge cateva felii subtiri de telina cu unt de arahide si presara stafide deasupra pentru o gustare sanatoasa si atractiva.

Calciul

Calciul ii asigura micutului tau oase puternice si dinti sanatosi, de aceea este nutrientul cel mai important in perioada de crestere. Alimentele bogate in calciu sunt laptele, branzeturile si iaurtul. Legumele verzi si sucurile fortifiante sunt de asemenea o sursa importanta.

Ai grija ca dimineata sa manance un castron generos de cereale integrale cu lapte semi-degresat si cateva felii de fructe proaspete. Intre mese, indeamna-l sa consume iaurt degresat, piureuri din fructe sau branzeturi astfel incat gustarile sale sa fie bogate in calciu.

Sucurile cu adaus de calciu si cerealele sunt alternative bune pentru lactate, in cazul in care vrei sa-i diversifici meniul.

Asigura-i aportul suficient de calciu cu un desert special preparat la blender, amestecand lapte cu ciocolata, o banana si putina gheata.

Autor: Adelina Dobrin

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Aici nu mai locuieste nimeni
  • person

    "nu mi-a ramas decat cuvantul..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right