10 idei pentru un somn linistit in timpul sarcinii

10 idei pentru un somn linistit in timpul sarcinii
  calendar_month        
Sarcina aduce cu sine o varietate de tulburari ale somnului , provocate de neplaceri precum greata, arsuri, crampe ale picioarelor si sforait. Toate aceste probleme survin din obiceiuri nesanatoase deprinse adesea inainte de a ramane insarcinata.

Vestea buna este ca ele pot fi ameliorate tinand cont de 10 aspecte esentiale pentru o odihna de calitate, pe care nu trebuie sa le ignori daca te afli in cea mai frumoasa perioada a vietii unei femei.

Spune "nu" fumatului si alcoolului

Nicotina si alcoolul pot face mult rau atat bebelusului tau, cat si somnului extrem de necesar in timpul sarcinii.

Nicotina este un stimulent care provoaca in multe cazuri insomnii (fumatorii se odihnesc mai putin decat nefumatorii) iar alcoolul te determina sa adormi mai repede, insa te vei trezi in repetate randuri de-a lungul noptii si te vei trezi buimaca.

Consuma cat mai putina cofeina

Incearca sa reduci consumul de bauturi si alimente care contin cofeina, precum cafeaua, ceaiul, sucurile si ciocolata. Evita-le in totalitate in cea de-a doua parte a zilei si seara.

Nu manca alimente consistente inainte de culcare.Alimentele picante precum ardeiul iute sau produsele acide cum sunt rosiile pot provoca arsuri stomacale si indigestie. O cina copioasa are acelasi efect.

Daca ai probleme de hiperaciditate, alege feluri de mancare usoare si serveste-le devreme. Ofera-ti un ragaz de doua, trei ore pentru digestie inainte sa te odihnesti.

O gustare seara inlatura greata de dimineata

In cazul in care te confrunti cu stari de greata dimineata, este mai bine sa nu-ti lasi stomacul gol. Incearca sa iei o mica gustare inainte sa mergi la culcare, precum biscuiti, covrigei sau crochete din cereale integrale.

Rasfata-te cu cate un pui de somn

Un pui de somn de jumatate de ora sau un ceas in timpul zilei te va energiza, te vei simti mai odihnita si mai plina de viata. Ai grija totusi sa nu te afunzi in asternuturi prea tarziu, pentru a nu-ti periclita somnul de seara.

Nu face miscare in doua parte a zilei

Miscarea usoara este foarte sanatoasa in timpul sarcinii, insa nu spre lasarea serii. Sportul iti va energiza organismul si il va tine alert cateva ore bune, astfel ca recomandat este sa iti inchei rutina sportiva cu cel putin trei sau patru ceasuri inainte sa te bagi in pat.

Practica tehnici de relaxare

Documenteaza-te asupra tehnicilor de relaxare care induc o stare propice pentru somn, precum meditatia, respiratia adanca sau detensionarea progresiva a muschilor.

Nu lasa grijile cotidiene sa te afecteze

Daca vei pastra pe noptiera lista cu milionul de lucruri care te ingrijoreaza, ii vei face loc langa tine in pat nesuferitei anxietati.

Incheie-ti socotelile cu grijile inainte sa dormi cu patru ore si concentreaza-te doar pe ganduri pozitive si amintiri placute.

Urmeaza cursuri pentru viitoare mamici

Daca esti o gravida anxioasa si tematoare privind travaliul si nasterea, ingrijirea bebelusului sau alaptatul, inscrie-te la un curs special pentru viitoare mamici.

O buna cunoastere a perioadei prin care treci iti va da sentimentul echilibrant de control, astfel ca vei fi mai linistita atat ziua, cat si noaptea.

Autor: Maria Ionescu

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Luminariile
  • person

    "astrele inclina, nu determina!"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right