Alimente care ii fac bine bebelusului

Alimente care ii fac bine bebelusului
  calendar_month        
In timpul sarcinii, bebelusul se hraneste din ceea ce mananca gravida. Alimentatia echilibrata este deci primordiala pentru a-i asigura fatului un capital de sanatate excelent!

Glucide pe saturate

Glucidele sunt de doua feluri:

Complexe, adica fainoase: cereale (grau, orez, paste), legume uscate (fasole, mazare), cartofi.
Simple: fructe, dulciuri.

Glucidele complexe tin de foame multa vreme, spre deosebire de cele simple. Principala sursa de energie a bebelusului, glucidele sunt indispensabile si pentru dezvoltarea sa cerebrala. Consuma la fiecare masa o farfurie de fainoase din diferite familii alimentare.

Atentie la dulciuri, produse de patiserie si sucuri bogate in zahar: ele nu contin nimic interesant pentru fat, ci dimpotriva, excesele provoaca dezechilibre atat pentru mama cat si pentru bebelus: cresterea glicemiei, ingrasare.

Vegetale cat mai multe

Fructele si legumele sunt benefice pentru continutul lor in apa, saruri minerale, vitamine, glucide si fibre. Acestea intaresc sistemul imunitar al bebelusului. Mananca zilnic echivalentul a doua farfurii cu legume (crude si preparate termic) si trei fructe. Pentru a pastra cat mai mult din continutul acestora in vitamina C, antiinfectioasa si antianemica, prepara-le la vapori sau la microunde.

Bazeaza-te mai mult pe legumele cu frunze de culoare verde inchis (broccoli, spanac) si pe salate. Acestea contin acid folic, util in dezvoltarea sistemului nervos al fatului.

Asociaza fructele si legumele cu alte produse de origine vegetala - de exemplu, cu fulgi de ovaz si un pahar cu suc de portocale. Vitamina C din fructe fixeaza fierul din aceste alimente.

Proteine, bineinteles!

Aceste elemente care construiesc practic organismul contin aminoacizi. Bebelusul are nevoie de ele pentru a-si forma organele, celulele si tesuturile. Exista doua tipuri de proteine pe care trebuie sa le combini: de origine animala (carne, peste, oua, lactate) si de origine vegetala (paine, cereale, legume uscate).

Doua sau trei portii cu alimente proteice sunt de ajuns. Ai grija sa consumi 4 produse lactate pe zi (iaurturi, branza, lapte) - acestea sunt surse de calciu, un mineral necesar pentru formarea scheletului celui mic.

Nu ocoli nici conservele de peste (sardine, ton): bogate in fier, vitamina D, calciu, ele il ajuta pe bebelus sa-si construiasca oase si dinti solizi.

Lipide cu masura

Grasimile sunt surse de energie si ajuta mai ales la formarea sistemului nervos.

Variaza grasimile: ulei de masline, rapita, soia - acizii grasi continute de acestea sunt indispensabili mai ales in ultimele 3 luni de sarcina. Smantana si untul sunt utile mai ales pentru continutul de vitamina A, excelenta pentru crestere si cicatrizare.

Consuma 3 nuci pe zi si o lingura cu ulei. Opteaza in general pentru grasimile vizibile si evita-le pe cele ascunse in preparatele culinare, care sunt aducatoare de calorii inutile.


Autor: Nuage

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Asa e ea.
  • person

    "nu mi-a ramas decat cuvantul..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right
Pantofi dama Jana Roz
Shop Ele.rochevron_right