Dieta care te scapa de fibrom uterin si chisturi ovariene

Dieta care te scapa de fibrom uterin si chisturi ovariene
  calendar_month        
Fibromul uterin si chisturile ovariene pot fi prevenite prin alimentatie! Afla in ce consta dieta care te scapa de aceste probleme ovariene si poti controla prin alimentatie sindromul ovarului polichistic.

Numeroase studii de specialitate au identificat o legatura intre aparitia unor probleme la ovare (fibrom uterin si chisturi) si alimentatie. Pe baza lor, se pot face cinci recomandari importante pentru prevenirea acestor afectiuni.

Din fericire, dieta care te scapa de fibrom uterin si chisturi ovariene coincide foarte mult alimentatia echilibrata recomandata de nutritionisti si medici pentru sanatatea intregului organism.

Redu consumul de grasimi

O dieta bogata in grasimi solicita mult ficatul, iar un efect neasteptat este cresterea nivelului de estrogen in organism. Estrogenul in exces este responsabil pentru aparitia fibromului uterin.

Cu o dieta mai saraca in grasimi, iti poti mentine greutatea in limite sanatoase, lucru important si din prisma faptului ca femeile supraponderale au un risc mai ridicat de aparitie a chisturilor ovariene.

Alege corect proteinele din alimentatie

Sursele de proteine din alimentatia ta joaca un rol important in dezvoltarea problemelor ovariene. Carnea rosie, ouale si lactatele au un continut mai ridicat de grasimi fata de alte surse de proteine si cresc si riscul de boli cardiace.

Limiteaza-te la carne alba, fara piele, si adauga in alimentatia ta si alte surse de proteine excelente: leguminoase, ciuperci, peste si soia sau nuci si migdale.

Selecteaza carbohidratii complecsi

Carbohidratii simpli, din faina rafinata, iti pot pune sanatatea in pericol intr-un mod ingrijorator atunci cand suferi de sindromul ovarian polichistic. Chisturile ovariene contribuie la un risc crescut de diabet, iar carbohidratii din faina alba si toate produsele care o contin cresc puternic glicemia.

Consuma in schimb cereale integrale, orez salbatic si fructe si legume care ofera carbohidrati complecsi, au mai multe fibre si un continut caloric mai mic.

Opteaza pentru legumele benefice la pranz si la cina

Toxinele care contribuie la dezvoltarea chisturilor ovariene sunt eliminate mai usor din organism cand consumi legume cu frunze mai inchise la culoare.

De la broccoli si varza rosie pana la spanac si kale, legumele cu frunze mai inchise la culoare pot fi mancate in salate sau gatite la pranzi si seara. Alaturi de legume, algele marine inchise la culoare sunt o sursa buna de iod, iar deficienta acestui mineral in organism poate contribui la aparitia fibromului uterin.

Renunta la cofeina

Daca esti dependenta de cafeaua de dimineata, o poti pastra, dar incearca sa consumi mai putina cofeina de-a lungul zilei. Ceaiul, in special cel negru, si bauturile carbogazoase care contin cofeina pot duce la crestere nivelului toxinelor in organism. La randul lor, toxinele se pot aduna la nivelul ovarelor, unde contribuie la formarea fibromului si a chisturilor.

Pentru a evita cresterea nivelului de toxine din organism, medicii recomanda consumul zilnic de cel putin 1,8 litri de apa sau alte bauturi care nu contin cofeina.

Autor: Iulia Anghel

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Visul unei nopti de vara
  • person

    ""esti aerul meu""

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right