Dr. Oz: 3 moduri in care sa tii sub control nivelul colesterolului

Dr. Oz: 3 moduri in care sa tii sub control nivelul colesterolului
  calendar_month        
Colesterolul este un compus organic esential pentru organismul tau. Si atunci, de ce toata lumea fuge de colesterol si il invinuieste pentru toate relele? Ei bine, colesterolul are un rol benefic pentru organism doar daca nivelul sau este pastrat in anumite limite.

Odata ce nivelul de colesterol creste peste aceasta limita, organismul tau are de suferit. Este foarte usor sa treci peste nivelul optim de colesterol, mai ales daca ai o alimentatie bogata in grasimi.

Dr Oz te invata cum sa tii sub control nivelul colesterolului prin 3 metode simple.

Inainte de a-ti expune aceste 3 metode, am vrea sa stii ca 75% din colesterol este produs de ficat, iar restul de 25% provine din aportul alimentar.

1. Elimina grasimile saturate din alimentatie

De cele mai multe ori, ai tendinta de a asocia colesterolul cu grasimea corporala, insa Dr Oz spune ca aceasta este cea mai mare greseala pe care poti sa o faci. Poti avea un nivel ridicat al colesterolului chiar daca esti slaba.

Eliminarea tuturor grasimilor din alimentatie, din dorinta de a avea un nivel scazut de colesterol, nu te va ajuta prea mult.

Pentru a-ti tine colesterolul sub control, este indicat sa elimini din alimentatie grasimile saturate, cum sunt prajelile, maionezele, produsele de patiserie, mezelurile si carnea grasa. Aceste alimente cresc nivelul de colesterol "rau" si, in timp, pot provoca blocarea arterelor.

Grasimile nesaturate, in schimb, sunt recomandate in alimentatie, deoarece cresc nivelul de colesterol "bun". Acesta are rolul de a elimina colesterolul "rau" si de a preveni depunerea grasimii pe peretii arterelor. Grasimile nesaturate se gasesc in peste, ulei de peste, avocado, seminte si nuci.

Cu cat consumi mai putine grasimi animale, cu atat vei reusi sa ai un control mai bun asupra nivelului de colesterol.

2. Consuma alimente care combat colesterolul

Organismul tau nu poate asimila fibrele, insa acesti nutrienti sunt esentiali pentru curatarea organismului de colesterol. Fibrele solubile isi maresc volumul in stomac si, in contact cu apa, formeaza un "gel" ce impiedica acizii biliari sa agreseze ficatul.

Pentru a-ti tine sub control nivelul colesterolului, este indicat sa consumi mai des orz, broccoli, banane, prune, mere, mazare, secara, morcovi, gulie, ovaz, soia, migdale si fasole.

Tot din categoria alimentelor care combat colesterolul fac parte si lactatele, cu conditia sa fie degresate. Bogate in proteine, calciu si microorganisme, lactatele cu grasimi reduse contribuie la mentinerea colesterolului in limite normale.

La un adult, nivelul bun de colesterol este mai mic de 200 mg/dl. Pana la 239 mg/dl, colesterolul este la limita, iar ce depasteste 240 mg/dl inseamna colesterol ridicat.

3. Fa schimbari in stilul de viata

Nu da vina doar pe alimentatie pentru colesterolul ridicat. Stilul tau de viata are si el un rol important in cresterea nivelul de colesterol. Sedentarismul, fumatul si stresul sunt doar cateva dintre cauzele care provoaca haos in organism si ajuta la sedimentarea colesterolului pe vasele de sange.

Cu mici schimbari in stilul de viata si in alimentatie, vei reusi sa-ti mentii colesterolul in limite normale.

Autor: Laura Galan

Recomandari