Dr Oz: Sfaturi pentru combaterea rapida a oboselii

Dr Oz: Sfaturi pentru combaterea rapida a oboselii
  calendar_month        
In zilele noastre, femeile trebuie sa isi imparta timpul intre cariera, familie, cresterea copiiilor si responsabilitatile sociale. Toate aceste lucruri pot reduce energia, ducand la epuizare si probleme mai serioase, precum depresia .

Chiar daca nu vei gasi o metoda prin care sa scapi de cerintele zilnice ale vietii moderne, exista cateva cai prin care sa maresti energia. Lupta impotriva oboselii si imbunatateste rezistenta la stresul zilnic prin cateva schimbari din stilul tau de viata.


Dr. Oz iti ofera cateva sfaturi utile pentru combaterea rapida a oboselii:

Ia micul dejun in prima ora de la trezire. In caz contrar te vei condrunta cu efectele neuropeptidelor, un tip de neurotransmitari care ajuta la reglarea apetitului alimentar si la proportia de energie stocata in forma de grasime.

Daca sari peste micul dejun sau peste alte mese importante ale zilei, seara vei avea o pofta de mancare crescuta si vei devora tot ce vei gasi in cale.

Recunoaste ca stresul te face sa mananci mai mult. Ti se intampla adesea sa te trezesti tarziu si sa sari peste micul dejun pentru a nu intarzia la serviciu? Ei bine, aceste lucruri maresc nivelul de stres, astfel ca nivelul de cortizol, un hormon al stresului, se mareste ceea ce duce la mancat in exces.

Pentru a evita mancatul emotional, incearca sa ai un program bine stabilit, sa nu pierzi noptile si sa nu sari peste mesele principale ale zilei.

Consuma carbohidrati, proteine si grasimi sanatoase. Alege carbohidrati cu un continut mare de fibre si apa, care au un efect de satietate. Evita carbohidratii rafinati, precum chips-uri sau covrigi. Proteinele ofera la randul lor satietate pentru o perioada mai mare de timp.

Grasimile sanatoase, precum nucile sau uleiul de masline, ajuta de asemenea la senzatia de satietate.

Mananca mai putin si mai des. Modul in care distribui caloriile in timpul zilei afecteaza productia de insulina, nivelul de zahar din sange, colesterolul si cortizolul. Aceste procese isi pun la randul lor amprenta asupra starii noastre fizice si psihice.

Mancatul in exces, indiferent de alimentele consumate, duce la somnolenta. Anumiti hormoni din organism induc o stare de somnolenta dupa o masa copioasa.

Incearca sa schimbi modul in care te alimentezi si sa mananci mai putin si mai des. Micul dejun trebuie sa fie principala masa a zilei, urmat de o gustare simpla, apoi de pranz, inca o gustare si o cina usoara.

Odihneste-te mai bine. Un somn odihnitor ajuta la controlarea si echilibrarea apetitului alimentar. Odihna insuficienta si un somn preacar favorizeaza mancatul in exces, deoarece hormonii care regleaza apetitul nu mai functioneaza la capacitatea normala. Rezultatul este ca vei fi infometata tot timpul. Organismul tau are insa nevoie de odihna, nu de mancare.

Fa mai multa miscare. Miscarea mareste capacitatea organismului de a fi mult mai activ si rezistent. In acest fel vei reduce oboseala. Persoanele care fac miscare cel putin 30 de minute in fiecare zi dorm mai bine si sunt mult mai relaxate.

Autor: Mihaela Rotaru

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Miley Cyrus
  • person

    "un blog interesant te poate face sa nu ze mai ridici de la calculator!"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right