Plimbarile in aer liber reduc pofta de dulciuri

Plimbarile in aer liber reduc pofta de dulciuri
  calendar_month        
Studii recente arata ca miscarea in aer liber reduce pofta de dulciuri . Asadar, data viitoare cand ai pofta de o ciocolata, fa o scurta plimbare.

O plimbare in aer liber de doar 15 minute reduce la jumatate cantitatea de ciocolata pe care o mancam, chiar si in situatii stresante.

Consumul de alimente hipercalorice, precum ciocolata, in pauzele de la serviciu, poate deveni un obicei daunator sanatatii noastre. De asemenea, consumul in exces de dulciuri duce la obezitate, care are numeroase implicatii negative si afecteaza in special sistemul cardiovascular.

De obicei, credem ca aceste alimente ne ofera energie si ca ne ajuta sa trecem mai usor peste stresul de la serviciu. Mancam dulciuri si atunci cand ne plictisim sau in fata televizorului.

Aceste obiceiuri pot deveni reguli in alimentatia noastra zilnica si va fi din ce in ce mai greu sa renuntam la batonul de ciocolata de dupa-amiaza. Cercetatorii sunt insa de parere ca o scurta plimbare in aer liber poate face minuni asupra poftelor noastre.

Miscarea echilbreaza nivelul de zahar din organism, astfel ca dupa o plimbare in aer liber vom consuma mai putine dulciuri.

Cercetatorii de la Universitatea din Exeter au realizat un studiu pe 78 de persoane care consumau ciocolata in mod regulat. Cei care au facut miscare inainte de a manca ciocolata au consumat cu 15 grame mai putina decat cei care nu au facut miscare.

Alte beneficii ale miscarii in aer liber

Miscarea in aer liber are numeroase beneficii asupra organismului uman. Stimuleaza energia si starea de bine si reduce riscul de imbolnaviri. Mersul pe jos este o activitate care poate fi practicata de toata lumea, la orice varsta.

Iata cateva dintre beneficiile mersului pe jos: reduce colesterolul reduce tensiunea arteriala reduce riscul de diabet previne acumularea de grasime imbunatateste starea psihica mentine organismul in forma imbunatateste circulatia sangelui ajuta respiratia combate depresia stimuleaza sistemul imunitar previne osteoporoza.

Miscarea regulata este si un mod eficient de a slabi. Incearca sa faci zilnic miscare, chiar daca nu mergi la sala de sport. Renunta la lift, mergi mai mult pe jos, mergi mai putin cu mijloacele de transport in comun, implica-te in cat mai multe activitati casnice, spala, da cu aspiratorul si iesi mai des la plimbare cu catelul.

Cum sa mergi corect

Pare ciudat sa primesti sfaturi despre cum sa mergi, insa exista cateva lucruri pe care trebuie sa le stii despre mers. Aceste sfaturi te vor ajuta sa te bucuri de momentele in aer liber si sa te simti comfortabil.

Iata ce trebuie sa stii:

Acorda atentie sporita pozitiei corpului.
O buna pozitie a corpului este esentiala pentru mersul pe jos si te va ajuta sa te simti comfortabil, sa respiri mai bine si sa eviti durerile de spate.

Tine spatele drept si barbia in fata. In timpul mersului spatele trebuie sa fie drept, barbia in fata si privirea inainte. In acest fel vei intari si muschii abdominali, care vor fi mai bine sustinuti.

Mergi relaxat. Mergi usor, calcand intai pe calcai, apoi rulanda talpa pana la degete. In timpul mersului este indicat sa iti incordezi muschii si sa ai o pozitie dreapta. In acest fel vei evita durerile de spate sau de picioare.

Autor: Mihaela Rotaru

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Frantura -18-
  • person

    "nu mi-a ramas decat cuvantul..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right