Sucuri bune si rele pentru sanatate

Sucuri bune si rele pentru sanatate
  calendar_month        
Cui nu-i place un pahar inalt si rece cu suc? Culoarea e vibranta, gustul dulce si mai e si sanatos! Dar nu toate sucurile sunt sanatoase, ne avertizeaza nutritionistii. Cele mai multe sucuri sunt pline de vitamine, insa altele poti fi adevarate bomboane lichide!

Cel mai bun suc: cel de legume

Bea-ti vegetalele si adauga nutrienti pretiosi in alimentatia ta! Licopenul din sucul de rosii scade riscul de cancer la prostata, sucul de sfecla reduce tensiunea, iar sucurile de legume cu pulpa contin si fibre satioase. Toate aceste beneficii vin fara nicio parte negativa, caci sucul de legume contine mai putin zahar si infinit mai putine calorii decat cel de fructe.

Cea mai proasta alegere: sucul din cocteil de fructe

Cand auzi termenul "cocteil de fructe" e cazul sa pleci! Majoritatea acestor sucuri contin doar o doza mica de suc adevrat, ingredientele principale fiind de fapt apa si un anume tip de zahar, precum siropul de porumb cu continut mare de fructoza. Sucurile cocteil sunt bogate in zahar si calorii, dar sarace in nutrienti. Studiile spun ca sucurile determina obezitate si boli la copii.

Dilema 100% suc

Dar cat de bun e sucul 100% natural fara zahar adaugat? O astfel de bautura inocenta e de fapt foarte controversata. Nimeni nu contrazice faptul ca sucul natural de fructe n-ar fi plin de vitamine si antioxidanti sanatosi.

Problema e ca sucul poate fi foarte dulce de la natura, si deci foarte caloric. De exemplu, un pahar cu suc de mere natural poate contine la fel de mult zahar cat un baton de ciocolata! De aceea nu se recomanda mai mult de 1 pahar pe zi, indiferent cat de natural ar fi el!

Optiune buna - sucul de rodii

Daca ai de gand sa bei un pahar cu suc de fructe in fiecare zi, atunci alege rodiile. Si el contine mult zahar si calorii, dar macar e plin de antioxidanti care protejeaza creierul si previn cancerul.

Optiune buna - sucul de afine

Studiile pe animale sugereaza ca afinele mentin creierul sanatos si protejeaza contra bolilor legate de varsta, cum sunt dementa si Alzheimer.

Optiune buna - sucul de cirese

In afara faptului ca este plin de antioxidanti, sucul de cirese are si proprietati antiinflamatorii. Potrivit unui studiu, consumul unui pahar cu suc de cirese inainte si dupa antrenamentul sportiv reduce durerea musculara.

Dar sucul de portocale?

Sucul de portocale este o alegere populara la micul dejun, dar este el si sanatos? Vestea buna e ca el contine multa vitamina C, minunata pentru imunitate. In plus, acest suc e adesea fortifiat cu calciu si vitamina D, nutrienti care intaresc oasele. Sucul de portocale neindulcit are mai putine calorii decat cel de fructe de padure sau de struguri (ambele optiuni bune de baut), insa are si mai putini antioxidanti decat ele!

Autor: Nuage

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right
Rochie Moze Denisa Lila
Shop Ele.rochevron_right