6 moduri de a-ti pastra silueta cand mananci in oras

6 moduri de a-ti pastra silueta cand mananci in oras
  calendar_month        
Fie ca ai un job care presupune sa iesi cu partenerii de afaceri la restaurant, fie nu iti place sa petreci timpul in bucatarie si preferi sa mananci in oras, este bine sa tii cont de ceea ce comanzi. Restaurantele te imbie cu tot felul de denumiri exotice sau traditionale pentru mancaruri , insa nu tot ceea ce iti vine la farfurie este si sanatos.

Descopera cateva modalitati prin care iti poti pastra silueta si atunci cand mananci in oras.

1. Evita, pe cat posibil, sosurile

Unele sosuri de la restaurant nu sunt tocmai naturale. Maioneza, sosul de usturoi si ketchupul sunt principalii tai dusmani, deoarece au un continut caloric ridicat. Totusi, daca iti lasa gura apa cand te gandesti la o pizza cu mult ketchup, nutritionistii recomanda sa te rezumi la 1-2 lingurite de sos.

Exista si o parte buna. Unele restaurante iti pun la dispozitie sosuri naturale de rosii. Opteaza pentru ele, daca ti se ofera aceasta sansa.

2. Calitate, nu cantitate

Iata un cliseu care se aplica foarte bine si in ceea ce priveste mancatul la restaurant. In multe cazuri, portiile de mancare sunt mai mari decat are nevoie silueta ta. Chiar daca te bucuri sa vezi o farfurie plina de paste carbonara, nu este cazul sa mananci chiar toata cantitatea. Caloriile de aduna inghititura cu inghititura. Potrivit nutritionistilor, portia recomandata de medici este cea care incape intr-un pumn.

In ceea ce priveste carnea de porc, este recomandat ca aceasta sa nu fie din zona cefei, unde se aduna multa grasime. Portia recomandata ar trebui sa fie cam cat o palma, la o grosime de maximum 1 centimetru.

3. Alege legume, legume, legume

In primul rand, este recomandat sa manaci multe legume, de preferabil fierte sau doar trase in ulei. Salatele sunt foarte importante atunci cand iei masa in oras. O salata asortata sau una simpla, verde, cu multa zeama de lamaie, ajuta la arderea grasimilor, iar alimentele se digera mai usor.

Daca vrei sa comanzi cartofi, este indicat sa alegi varianta natur. Cartofii prajititi si cei taranesti, chiar daca sunt foarte gustosi si apetisanti, contin grasimi si calorii mult mai multe. Din cand in cand, iti poti face pofta, insa ai grija ca portia sa fie mica.

In timpul mesei, este indicat sa bei apa plata, nu bauturi carbogazoase. In plus, la final, incearca sa sari peste desert.

4. Mancarea chinezeasca, buna si nu prea

Mancarea chinezeaza a invadat de cativa ani restaurantele de la noi, insa nu toate preparatele sunt sanatoase. Nutritionistii iti recomanda orezul brun si carnea de pui. Cat despre imbietoarele sosuri, nu prea ai cum sa le ocolesti, ceea ce inseamna cateva calorii in plus.

5. Bucataria mediteraneana, calorii cat cuprinde

Expertii spun ca bucataria mediteraneana (Italia, Franta, Spania, Turcia si Grecia) este una dintre cele mai bogate in calorii. Celebrele paste fainoase, branzeturile fine si mancarurile specifice sunt absolut delicioase, dar si pacatoase. Daca optezi pentru astfel de preparate, ghideaza-te dupa regula moderatiei in toate.

Cand termini de mancat, nu trebuie sa te simti greoaie, cu burtica stand sa-ti explodeze. Este indicat sa te ridici de la masa cu o usoara senzatie de foame. In scurt timp, aceasta va disparea, deoarece stomacul incepe sa digere mancarea.

6. Bucataria japoneza, printre cele mai bune

Bucataria japoneza este considerata foarte sanatoasa. Daca viitoare cand mananci in oras, poti comanda sushi, orez brun sau tempura.



Autor: Laura Galan

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Cu Adrian (Capricornul) la un suc si o discutie
  • person

    "relatiile mele cu un capricorn workaholic, un scorpion pasional, un tauras protector..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right