Mananca ce trebuie contra anxietatii!

Mananca ce trebuie contra anxietatii!
  calendar_month        
Iata un lucru pe care nu-l vei auzi foarte des din gura unui nutritionist: uneori trebuie sa mananci contra emotiilor. Insa, inainte sa te repezi la inghetata preferata, afla care alimente merg si care sunt cele care-ti vor inrautati starea de anxietate.

Consuma carbohidrati complexi

Atunci cand esti nelinistita, apeleaza la carbohidrati. Ei actioneaza ca un tranchilizator prin cresterea cantitatii de serotonina, neurotransmitatorul din creier care calmeaza.



Carbohidratii complexi, cum ar fi cartofii copti, painea integrala, se digera mai greu decat carbohidratii dulci, deci efectul lor dureaza mai mult. Pentru rezultate excelente consuma carbohidratii fara proteine sau grasimi care sa interfereze cu efectul lor.

Nu muri de foame

Ai observat vreoadata ce nervosi sunt oamenii care tin regim? Foamea cronica poate cauza anxietate. Acest lucru se intampla deoarece nivelul de zahar in sange este prea scazut pentru a sustine nivelul de serotonina in creier.

Include acizii grasi omega-3 in dieta ta

Exista dovezi ca acestia ajuta la indepartarea anxietatii si depresiei. Cele mai bune surse de omega-3 sunt in somon si alune.

Ia multivitamine si suplimente cu minerale

53072.jpg

Chiar si malnutritia subclinica sau carentele pot duce la sentimente de anxietate. Vitaminele B sunt deosebit de importante si mai ales vitamina B6 care ajuta la fabricarea serotoninei in creier. Alege un supliment alimentar care iti confera 100% din aportul zilnic recomandat de vitamine si minerale.

Hidrateaza-te bine

Deshidratarea cronica poate cauza anxietate. Ai grija deci sa bei 8 pahare de apa pe zi!


Renunta la obiceiul de a bea cafea

Cola, cafeaua, ceaiul sau ciocolata, nu conteaza de unde iti iei cafeina, in cantitati exagerate iti poate coplesi sistemul nervos si te poate duce din culmea vigilentei pe culmile anxietatii si chiar ale atacului de panica. Eliminarea cafelei poate fi cel mai mare beneficiu!

Elimina alcoolul

Multi oameni apeleaza la alcool pentru a-si calma nervii, insa rezultatul poate fi chiar invers. Mahmureala, insomnia, urinarile frecvente si deshidratarea pregatesc terenul pentru anxietate. In unele cazuri, alcoolul poate duce la atacuri de panica. Un pahar de suc de fructe 100% este o alegere mult mai buna in situatiile stresante.

Incearca remediile naturale

Multe ierburi au calitati in acest domeniu al anxietatii, printre care si musetelul . Ca supliment alimentar in locul acestora naturali poti lua triptofan, un aminoacid care are efecte asupra anxietatii. Unii oameni de stiinta explica acest fapt pe seama fabricarii de catre creier a serotoninei din triptofan.

Fa sport

Nu este un exercitiu, dar nu poate fi ignorat in nicio discutie despre stres. Sportul este calea naturala de a reduce stresul si anxietatea. Acesta scade tensiunea din muschi, reduce tensiunea sangvina si, daca este prelungit, produce endorfine care te fac sa te simti relaxata.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Neiubitul meu cuvant
  • person

    "nu mi-a ramas decat cuvantul..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right