Mananci grasimile care trebuie?

Mananci grasimile care trebuie?
  calendar_month        
Ce este mai sanatos pentru tine: un sandvis cu unt de arahide sau un pahar cu lapte gras? In termeni de grasime, sandvisul este de fapt mai bun pentru tine, potrivit unui studiu.

Specialistii ne recomanda sa ne limitam consumul de grasimi la 30% din aportul zilnic de calorii, insa calitatea grasimilor pe care le mancam este la fel de importanta ca si cantitatea. Este dovedit ca oamenii care au o dieta bogata in grasimi mono-nesaturate au o inima mai sanatoasa decta cei care mananca mai multe grasimi saturate.

Grasimile mono-nesaturate pot ajuta la reducerea trigliceridelor daunatoare din sange si cresc colesterolul bun. Deci, cum poti sa-ti schimbi dieta in acord cu aceste principii? Incearca sa incluzi in dieta mai multe grasimi mono- sau poli-nesaturate si ami putine grasimi saturate.

Exemple

Baietii buni

untul de arahide
uleiul de masline
avocado
soia
nucile
uleiul de porumb
semintele de floarea-soarelui, susan si dovleac

Baietii rai

carnea grasa
organele de orice fel
untul, laptele, smantana
inghetata
maioneza
uleiul de palmier

La mijloc

carnea rosie
carnea de pui
pestele

Atentie: grasimile saturate se ascund de asemenea in multe snack-uri, cum ar fi biscuitii, chips-urile si bomboanele. De exemplu, orice contine cocos sau ulei de cocos va avea un continut ridicat in grasimi saturate.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

limite si bucle
  • person

    ""meritam ceva mai bun""

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right