Nu mananci mult, dar tot te ingrasi? Vezi care sunt explicatiile!

Nu mananci mult, dar tot te ingrasi? Vezi care sunt explicatiile!
  calendar_month        
Intr-o lume ideala, pofta de mancare este singurul obstacol in calea greutatii pe care ti-o doresti. Exista insa multe situatii in care continui sa cresti in greutate, chiar daca mananci putin. Afla care sunt explicatiile cele mai comune pentru situatia in care nu mananci mult, dar tot continui sa te ingrasi.

Daca regimul de slabit nu are niciun efect pozitiv, iata motivele pentru care te ingrasi in loc sa slabesti.


Consumi in continuare mai multe calorii decat arde corpul tau

Numaratul caloriilor nu este intotdeauna atat de usor pe cat pare. Daca nu-ti faci un plan detaliat de slabire si doar reduci unele excese, nu te astepta sa ai prea mult succes. Identifica gustarile care te-au impins dincolo de limita calorica stabilita pentru fiecare zi si acorda mai multa atentie detaliilor pentru un regim de succes.

Ai adoptat o dieta prea drastica

Cand numarul de calorii din alimentatia ta zilnica este redus prea brusc, metabolismul incearca sa faca fata schimbarilor. O dieta prea drastica poate incetini sau chiar opri mecanismele de ardere a grasimii si iti afecteaza musculatura pe termen scurt si mediu.

Alimentatia ta contine prea multi carbohidrati

Chiar daca mananci mai putin, caloriile din carbohidrati sunt adesea responsabile pentru cresterea in greutate. Redu consumul de carbohidrati din dieta si renunta la faina alba si zaharurile rafinate. Opteaza pentru cereale integrale si orez brun sau salbatic.

Nu dormi suficient

Odihna joaca un rol important in ritmul metabolismului tau. Cand nu dormi suficient in fiecare noapte, mecanismele de stocare a grasimii functioneaza mai bine. Nivelul scazut de energie pe care il poti atribui regimului de slabit poate fi cauzat de fapt de lipsa de somn.

Ai un stil de viata sedentar

Alaturi de o dieta sanatoasa, miscarea joaca cel mai important rol in reducerea greutatii. Chiar daca nu mananci prea mult, modul in care corpul arde caloriile consumate tine si de modul in care faci miscare.

Masa musculara creste

Daca ai decis sa adopti un regim de viata sanatos, cu mult sport, stagnarea greutatii sau chiar cresterea ei se poate datora cresterii masei musculare. Cand te simti mai in forma si mananci mai putin si sanatos, nu-ti mai face griji cu privire la cantar, vei observa in timp rezultatele eforturilor tale.

Stresul iti influenteaza metabolismul

Multe femei se refugiaza in mancare atunci cand stresul cotidian le doboara. Chiar daca reusesti sa eviti tentatia, organismul nu functioneaza la parametri optimi in conditii de stres, lucru ce produce si mai mult stres la citirea cantarului.

Cresterea in greutate se datoreaza medicamentelor

Multe medicamente pot avea ca efect secundar cresterea in greutate. Tratamentele ce iti pot influenta greutatea variaza de la steroizi si anticonceptionale pana la antidepresive si medicamente pentru probleme cu tensiunea arteriala sau alte afectiuni cardiace. Discuta cu medicul tau cresterea in greutate daca urmezi un tratament medicamentos.

Suferi de o problema nediagnosticata la tiroida

Hormonii produsi de glanda tiroida au o functie extrem de importanta pentru ritmul metabolismului tau. Cand eforturile tale de a slabi nu au efect si chiar te ingrasi, ai nevoie si de analize care sa te lamureasca cu privire la functionarea corecta a tiroidei.

Ai trecut printr-o experienta similara in care te-ai ingrasat chiar si la dieta? Care a fost problema ce ti-a provocat cresterea in greutate?



Autor: Iulia Anghel

Recomandari

Newsletter Ele.ro

SONDAJ pe ele.ro
  • person

    "nu uita sa inveti din greseli si sa ierti..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right