Top 7 alimente pentru par frumos

Top 7 alimente pentru par frumos
history_edu
Autor
redactia ele.ro
  calendar_month
Publicat
27 Sep 2011, 18:48
       
Produsele de infrumusetare nu sunt intotdeauna de ajuns pentru a avea un par lung, frumos si sanatos.

Alimentatia potrivita face minuni in cazul podoabei capilare .


Daca vrei un par rezistent, stralucitor si perfect sanatos, din meniul tau saptamanal nu trebuie sa lipseasca alimente precum somonul, fasolea sau nucile.

Descopera, in randurile de mai jos, cele mai bogate alimente in ingrediente care vor face minuni pentru parul tau.

Somon

Daca parul tau este lipsit de stralucire sau cade, iar scalpul este uscat, este foarte probabil ca in organism sa existe o deficienta de acizi grasi, fier si vitamina B 12. Toate aceste ingrediente se gasesc din plin in carnea de somon. Medicii (in special dermatologii) recomanda adesea dietele pe baza de somon pentru tratarea problemelor parului si scalpului, motiv pentru care este indicat sa le incerci si tu.

Consumul frecvent de somon va da un aspect minunat parului tau. Acesta va fi mai stralucitor, firele vor cadea intr-un numar mai mic, iar scalpul va reveni la normal.

Este recomandat sa consumi doar preparate din somon proaspat. O portie saptamanala de somon la gratar va fi un rasfat culinar, dar si un tratament eficient pentru parul tau.

Legume verzi

Spanacul, broccoli, sparanghelul si urzicile sunt doar cateva dintre legumele verzi benefice parului tau. Acestea contin vitamine precum A si C, elemente necesare pentru ca scalpul tau sa produca sebum.

Sebumul este o substanta esentiala pentru hidratarea naturala a parului, insa daca ai deja exces de sebum este recomandat sa te abtii pentru o perioada de la aceste alimente.

Fasole

Legumele precum fasolea si lintea furnizeaza corpului proteine care stimuleaza cresterea parului. In acelasi timp, zincul si biotina continute de cele doua legume, ajuta la intarirea firelor de par, astfel incat firele fragile sa fie doar o amintire neplacuta.

Doza saptamanala de fasole sau linte recomandata este de aproximativ trei cani.

Nuci

Parul tau este lipsit de stralucire? Probabil ca ai o carenta de seleniu in organism. Acest mineral se gaseste in nuci, dar si in alte oleaginoase precum migdale, caju sau arahide.

Mai mult decat atat, nucile contin acizi grasi omega 3 care, la fel ca somonul, sunt benefice parului tau. Zincul este un alt mineral continut de nuci, de asemenea benefic parului tau. Carenta de zinc duce la caderea parului , motiv pentru care este indicat sa consumi adesea oleaginoase.

Carne de pasare

Lipsa proteinelor poate duce la prezenta unui par casant, care se rupe usor si care are fire din ce in ce mai subtiri si mai tocite. Mai mult decat atat, un deficit puternic de proteine poate duce la pierderea intensitatii nuantei parului.

Proteinele se gasesc in carnea de pasare, in special in cea de curcan si pui. Asadar, incearca sa consumi periodic carne de pui sau curcan, indiferent ca este fiarta sau la gratar.

Oua

Daca esti vegetariana, iti poti lua portia necesara de proteine din oua. Un singur ou, la micul dejun, este suficient pentru a-ti oferi necesarul de proteine intr-o singura zi. In plus, ouale contin biotina si vitamina B 12, alte ingrediente necesare parului frumos.

Cereale integrale

Cerealele integrale contin zinc, fier si aproape toata gama de vitamina B. O portie consistenta de cereale integrale servita la micul dejun este benefica parului tau. Indiferent ca le consumi cu lapte, iaurt sau ca atare, incearca sa iti faci un obicei a consuma cereale la masa de dimineata.

Autor: Ana-Maria Dragota
Recomandari

Newsletter Ele.ro

 
 
prea devreme
  • person

    "(braveheart)"

Blog Ele.rochevron_right
 
Forum Ele.rochevron_right
 
BLOC NOTES A5 96 FILE DICTANDO COPERTA

25 RON   32 RON

Ofert Ele.rochevron_right
20% reducere