5 mituri despre legume si slabire

5 mituri despre legume si slabire
  calendar_month        
Dietele sarace in carbohidrati au pe lista neagra multe legume, insa acestea nu trebuie evitate in mod curent pentru o alimentatie sanatoasa.

5 mituri despre legume si slabire nu isi gasesc baza in cercetarile stiintifice cu privire la nutritie si diete.

Morcovii sunt plini de zahar

Din cauza gustului lor dulce, morcovii sunt uneori evitati ca si bomboanele in dietele de slabire foarte stricte. O ceasca de morcovi cruzi feliati contine insa doar 52 de calorii si 12 grame de carbohidrati.

Morcovii au mai putine zaharuri decat o ceasca de lapte sau un fruct de marime medie. Mineralele, vitaminele si fibrele din morcovi sunt insa o sursa nutritionala importanta pentru corpul tau.

Bogati in betacaroten si vitamina A, morcovii au efecte benefice asupra controlului glicemiei si asupra vederii. Un alt component din morcovi, falcarinolul, are un efect dovedit in prevenirea cancerului de colon.

Salata iceberg nu contine substante nutritive

Nu se afla in lista celor mai hranitoare legume, dar salata iceberg contine multe substante benefice corpului tau.

Vitamina K, prezenta din belsug in salata verde, previne scaderea densitatii osoase si te apara de osteoporoza. O ceasca de salata iceberg contine si 15% din necesarul zilnic de vitamina A.

Un alt beneficiu al salatei iceberg este faptul ca este o baza reusita pentru salate si te indeamna sa consumi mai multe legume proaspete. Nu-ti face griji legate de faptul ca nu contine destule substante nutritive si bucura-te de ea, daca este printre legumele tale preferate.

Cartofii te ingrasa

Prajiti pot deveni o bomba calorica, insa cartofii sunt recomandati si la dieta, copti sau in salate sau supe. Un cartof copt de marime medie contine 161 de calorii si 4 g de fibre solubile, care produc senzatia de satietate.

Secretul cartofilor intr-o dieta este marimea portiei: niciodata mai mult de un cartof de marime medie la o masa, daca vrei sa slabesti.

Flavonoidele din cartofi pot mari imunitatea, iar legumele au si efect in scaderea presiunii arteriale.

Porumbul e plin de carbohidrati

Carbohidratii complecsi din porumbul crud sau fiert nu ar trebui sa fie confundati cu siropul de porumb dulce, care este prezent in multe alimente nesanatoase, care ingrasa.

Cu o cantitate ridicata de fibre, porumbul este bogat si in vitamina B, care regleaza nivelul homocisteinei din sange.

Mancate proaspate, boabele de porumb sunt un adaos nutritiv important in dieta ta, actionand si ca leguma si ca cereala integrala.

Tulpinile si frunzele de telina nu merita mancate

Folosite ca medicament in Evul Mediu, tulpinile si frunzele de telina sunt o parte importanta a acestei legume, ignorata aproape complet de bucataria traditionala romaneasca.

Telina contine ftalide, compusi care relaxeaza peretii arteriale, scazand presiunea sangelui in cel mai natural mod. O alta substanta importanta din telina este apigenina, care protejeaza impotriva cancerului prin efectul de inhibare al mutatiilor generice la nivel celular.

In afara de efectele ei benefice asupra organismului, telina poate fi o gustare cu continut caloric redus in orice dieta. Poti manca oricand tulpini proaspete de telina, deoarece contin doar 10 calorii si 1 g de fibre.

Autor: Elena Radulescu

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Forum Ele.rochevron_right